آفتاب

افزایش هفت درصدی مبادلات ایران و روسیه نسبت به سال گذشته

افزایش هفت درصدی مبادلات ایران و روسیه نسبت به سال گذشته

وزیر انرژی روسیه اظهار داشت: در زمینه راه‌آهن روسیه، آذربایجان و ایران و ترانسپورت دریایی بین ایران و روسیه توافقاتی حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در نشست خبری اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه این اجلاس به خوبی عملیاتی شد و تقریبا در تمامی موارد به توافق رسیدیم و زمینه‌های همکاری‌های آینده را مشخص کردیم.

وی افزود: میزان تبادلات کشور در حال رشد است و هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. تبادلات کشاورزی نیز یک و نیم برابر افزایش یافته است.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: امروز در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و هوافضا مباحثی داشتیم که امیدواریم به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه ما ایران و روسیه روابط قدیمی و تاریخی باهم دارند، افزود: از گذشته دو کشور در زمینه تجاری باهم در ارتباط بوده‌اند و امروز تجارت و کشاورزی به نتایج خوبی رسیده است همچنین در زمینه راه‌آهن روسیه، آذربایجان و ایران و ترانسپورت دریایی بین ایران و روسیه توافقاتی حاصل شده است.

وی یادآور شد: در زمینه نفت و گاز نیز به توافقاتی رسیدیم که امیدواریم سطح آنها گسترش یابد.

نواک با بیان اینکه میزان تجارت محصولات کشاورزی رشد یافته افزود: صادرات روغن، غلات و جو در دستور کار قرار گرفته و تفاهمی نیز بین ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه گندم انجام شده امیدواریم توافق حاصل شود تا حجم مبادلات به میزان مدنظر ارتقا یابد.

 

کد N2191187

وبگردی