آفتاب
استاندار تهران:

65 درصد کودکان کار و خیابان از اتباع بیگانه هستند

65 درصد کودکان کار و خیابان از اتباع بیگانه هستند

استاندار تهران گفت: 65 درصد کودکان کار و خیابان در استان تهران از اتباع بیگانه و درصدی هم از سایر استان‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد که صبح امروز برگزار شد، گفت: استان تهران استانی ویژه در بخش آسیب های اجتماعی است و سرریز آسیب های اجتماعی سایر استان ها را در تهران شاهد هستیم.

وی افزود: 65 درصد کودکان کار و خیابان در استان تهران از اتباع بیگانه و درصدی هم از سایر استان ها هستند.

استاندار با بیان اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است ادامه داد: اعتیاد نوعی آسیب اجتماعی است که ریشه بسیاری از بیماری های روحی و روانی است. آسیب های اجتماعی پدیده ای است که نیاز به اقدامات همه جانبه دارد و اساسا علاوه بر مقابله با کاهش اعتیاد، اقدامات پیشگیرانه و درمانی هم باید صورت گیرد.  

محسنی بندپی اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم اقدامات پیشگیرانه در خصوص اعتیاد یک اولویت است البته توانمند سازی معتادان را نیز باید مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: بر اساس قانون شهرداری‌های کلان شهرها مکلف به احداث مراکز نگهداری معتادان هستند.

بندپی گفت: منازلی که در تهیه و توزیع مواد روان گردان فعالیت می کنند، پلاک قرمز تلقی شده و با هماهنگی دستگاه قضایی مصادره خواهند شد.

همچنین حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: مرکز غربالگری در غرب و شرق و مرکز استان هر کدام با ظرفیت 300 نفر را راه اندازی کرده ایم.

گودرزی گفت: در تهران به عنوان نخستین استان در کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی کمیته و کارگروه نظارت بر مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب شده است.

معاون استاندار تصریح کرد: مجموع این اقدامات موجب کسب رتبه برتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در بین 31 استان کشور شده است.

وی افزود: اقدامات باید متوازن و متعادل و به گونه ای صورت گیرد که از تک بعدی نگری جلوگیری شود و اقدامات کاهش آسیب و درمان نباید در محله تحت الشعاع اقدامات مقابله ای باشد.

گودرزی گفت: استان تهران خاص و شرایط آن نیز ویژه است و باید اقدامات متوازن در مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرد.

وی ادامه داد: شهرداری ها در خصوص احداث مراکز نگهداری معتادان تکلیف قانونی دارند.

گودرزی تصریح کرد: باید مهندسی اجتماعی مراکز آلوده توسط اعضای عضو شورای مواد مخدر استان تهران در دستور کار باشد.

کد N2191070

وبگردی