آفتاب
برای نخستین بار در کشور؛

مشعل بدون دود در صنعت نفت ساخته شد

مشعل بدون دود در صنعت نفت ساخته شد

مشعل بدون دود برای نخستین‌بار در کارگاه مرکزی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، خسرو محسنی، معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی گفت: این مشعل به درخواست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون برای نصب در واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز ساخته شد. این مشعل از نظر ارتفاع، وزن و طراحی فنی و مهندسی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که ساخت چنین سازه‌ای در کارگاه مرکزی اهواز سابقه نداشته است و برای نخستین‌بار انجام شد.

معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی با بیان این‌که تاکنون مشعل‌های زیادی در کارگاه مرکزی اهواز ساخته شده است، افزود: مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری اهواز -۲ دارای ارتفاع ۳.۷۰ متر، وزن ۱.۵ تن و نازل‌های خاص برای حذف کربن نسوخته (دوده) است.

محسنی ادامه داد: این مشعل در مدت زمان ۲۰ روز در کارگاه مرکزی اهواز ساخته و آماده نصب شد که از این نظر یک رکورد به شمار می‌آید. مشخصات فنی و مواد اولیه این مشعل از سوی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون تأمین و ساخت و بازرسی فنی از سوی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی و با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون انجام شد. مشعل بدون دود به‌منظور بهسوزی مشعل و کاهش آلاینده‌های هوا مطابق با استانداردهای زیست محیطی طراحی و ساخته شده است. نمونه‌ای از این مشعل پارسال از سوی یک شرکت سازنده داخلی ساخته و در واحد بهره‌برداری شماره ۳ اهواز نصب شد.

کد N2190542

وبگردی