آفتاب

تولید تخت‌های بیمارستانی هوشمند در کشور

تولید تخت‌های بیمارستانی هوشمند در کشور

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید تخت‌های بیمارستانی هوشمند، خدمات بهداشتی و درمانی خاصی را به بیمار ارائه می‌کند و بخشی از صنعت پزشکی و بیمارستانی کشور را با این محصول دانش‌بنیان تأمین کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد مختاری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فعالیت‌هایمان را با تحقیق و پژوهش در مورد مشکلات و خلاء های موجود در زمینه‌های مهندسی پزشکی و صنعت آغاز کردیم و با تلاشی ۱۰ ساله، خدماتمان را در این حوزه و با ارائه سامانه هوشمند خدمات بیمارستانی ارائه می‌کنیم.

وی، پروژه سیستم هوشمند خدماتی و درمانی بیماران را یکی از دستاوردهای این واحد دانش‌بنیان عنوان می‌کند و می‌گوید: این پروژه با هدف تأمین نیاز بیماران در دوره نقاهت و درمان ارائه شد.

وی بیان کرد: سیستم هوشمند یا IPS مجموعه‌ای است که به بیمار، خدمات درمانی و بهداشتی را به صورت هوشمند به بیمار ارائه می‌کند. این کار با ۱۳ سال پژوهش دانشگاهی و به کمک تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاهی به نتیجه رسید. این سامانه در قالب تخت بیمارستانی پیشرفته شناخته می‌شود، خدمات مختلف مثل استحمام، سرویس بهداشتی، ماساژ ایستادن و طب فیزیکی را به بیمار ارائه می‌کند.

مختاری با بیان این‌که سامانه هوشمند بیمارستانی، به مبتلایان گرفتگی‌های عضلانی و زخم بستر کمک می‌کند گفت: ویژگی این محصول دانش‌بنیان وجود سامانه‌ای هوشمند و جامع برای گردآوری اطلاعات بیمار است. از طریق این سامانه، اطلاعات حیاتی بیمار گردآوری و در سرور نگهداری می‌شود. به ازای هر بیمار فهرست جامع تغییرات فیزیکی و سابقه وی ثبت و نگهداری می‌شود. این اطلاعات در قالب مختصات بیمار، می‌تواند به حل مشکلات بیمار و کمک به توسعه درمان کمک کند.

به گفته وی، مهم‌ترین ویژگی این محصول قابل رقابت بودن مزیت‌های آن با نمونه‌های تولیدی برترین شرکت‌های اروپایی و امریکایی است. این سامانه نیاز یک پرستار به ازای هر تخت بیمار را تا یک پرستار به ازای ۳۰ تخت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بازار داخلی و اروپایی دارای ظرفیت بسیار خوبی برای این محصول دانش بنیان است، گفت: اغلب نمونه‌های بی کیفیت و با ویژگی‌های کم توسط دلالان به بازار عرضه می‌شود که رونق فروش محصولات ایران‌ساخت را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. بازارهای اروپایی تشنه این محصول هستند و حضور آن در بازارهای اروپایی، می‌تواند ارزآوری را به همراه داشته باشد. حمایت از این نوع محصول می‌تواند ضمن کمک به رونق اشتغال، یک خدمت مطلوب را به کمک محصولی با کیفیت به بیمار ارائه دهد.

کد N2190426

وبگردی