آفتاب

من هم جای ایران بودم از برجام خارج می‌شدم

من هم جای ایران بودم از برجام خارج می‌شدم

مشاور ویژه فدریکا موگرینی به ایران برای خروج از برجام حق داد و گفت: با این همه اعتقاد دارم غیرمنطقی است ایران از برجام خارج شود چرا که مدت زمان کمی تا انتخابات ۲۰۲۰ باقی مانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «ناتالی توچی» مشاور ویژه فدریکا موگرینی در مصاحبه با این شبکه در مورد احتمال خروج ایران از برجام گفت: وقتی من خودم را جای ایران می‌گذارم به آنها حق می‌دهم که از برجام خارج شوند. بهتر است بگویم که اگر من جای ایران بودم این تهدید را عملی می‌کردم و از برجام خارج می‌‌شدم.

وی در ادامه افزود: خیلی واضح است توافق، یک قرارداد دو جانبه است وقتی یک طرف یعنی ایران به تعهدات خود پایبند است و مطابق برجام عمل می‌کند، توقع دارد سایر طرف‌ها هم اینگونه باشند. حالا اگر یک طرف تعهدات خود را رها کند، یعنی تمام اعضای برجام و حتی روسیه، طرف دیگر یعنی ایران هم می‌تواند بگوید من هم این کار را می‌کنم. این اتفاق اکنون افتاده‌است. اما من با این همه اعتقاد دارم غیرمنطقی است ایران از برجام خارج شود چرا که مدت زمان کمی تا انتخابات ۲۰۲۰ باقی مانده است. ما در این انتخابات شاید شاهد تغییراتی در دولت آمریکا باشیم.

مشاور ویژه فدریکا موگرینی در ادامه در مورد مطالبات ایران از اتحادیه اروپا گفت: مطالبات ایران از اتحادیه اروپا تا حد زیادی منطقی و قانونی است.

کد N2190350

وبگردی