آفتاب

تدبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از مصرف «گل» توسط دانش‌آموزان

تدبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از مصرف «گل» توسط دانش‌آموزان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طرح یاری‌گران از اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر برای پیشگیری از مصرف ماده مخدر «گل» است. طرح یاری‌گران با اولویت آموزش و پرورش در مهرماه توسعه می‌یابد.

سردار اسکندر مؤمنی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص مصرف شایع ماده مخدر «گل» در بین دانش‌آموزان، اظهار کرد: طرح یاری‌گران یکی از اقداماتی است که برای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل قرار است، انجام شود.

[p]وی ادامه داد: در طرح یاری‌گران معلمان یا بخشی از معلمانی که با گروه‌های هدف سر کار دارند، آموزش‌هایی با همکاری آموزش و پرورش به آن‌ها داده می‌شود. این معلمان آموزش‌ها را به خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌دهند. این طرح از مهرماه توسعه پیدا می‌کند.

[p]مؤمنی همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص طرح یاری‌گران، بیان کرد: طرح یاری‌گران تدوین شده است. این طرح برای تمام اقشار جامعه، گروه‌های مرجع و نهادهای فرهنگ‌ساز است. این طرح با اولویت آموزش و پرورش، وزارت علوم، حوزه‌های علیمه، هنرمندان، خانواده و… است.

[p]وی خاطرنشان کرد: موضوع اعتیاد امر پیشگیری است. همه باید در این خصوص تلاش کنیم. هزینه‌های درمان بسیار بالاست. اعتیاد آسیب‌های جدی به لایه‌های خانواده‌ها می‌زند. در عین حال باید تلاش شود این معتادان درمان و بازپروری شده و به آغوش خانواده بازگردند.

[p]دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه «اولویت اصلی ما پیشگیری است» عنوان کرد: تا مردم در این خصوص پای کار نیایند، این موضوع حل نمی‌شود. ما باید تلاش کنیم مواد مخدر در دسترس نباشد تا کسی مصرف نکند.

[p]وی افزود: در این طرح کل جامعه مورد هدف قرار گرفته شده است. در گام اول آن آموزش و پرورش است. در مهرماه این طرح در حوزه آموزش و پرورش برای سنین نوجوانی و جوانی کلید زده خواهد شد. باید از افرادی که در حوزه آموزش و پرورش بازپروی شده‌اند، در آموزش و پرورش و مهدکودک‌ها استفاده شوند.

[p]دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین در جریان بازدید از کمپ ماده ۱۶- معتادان متجاهر، اظهارکرد: سلامت جامعه و پرورش مردان به دست زنان جامعه است. درصدد ساماندهی اعتیاد خانم‌ها هستیم.

[p]مؤمنی افزود: سلامت جامعه و پرورش مردان به دست زنان جامعه است. همه مسئولان و اعضای قوای کشور درصدد هستند که موضوع اعتیاد به ویژه در حوزه خانم‌ها ساماندهی شود.

[p]وی با بیان اینکه «برای این موضوع همه باید تلاش کنند»، ادامه داد: قصد سرزنش و شماتت شما را ندارم چرا که این اتفاق برای هرکسی ممکن است اتفاق بیافتد. برای شما این موضوع پیش آمده است اما باید خودتان بخواهید تا ترک کنید.

[p]دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: دوستان ما در این مراکز کمک می‌کنند تا شما علاوه بر ترک اعتیاد، حرفه‌ای یادگرفته و به جامعه برگردید. با خانواده شما و جامعه نیز صحبت می‌شود تا شما را بپذیرند.

[p]مؤمنی با اشاره به اینکه «این موضوع تنها یک بخش کار است»، خاطرنشان کرد: بخش عمده کار خود شما هستید. تا زمانی که خودتان نخواهید، اتفاق جدی نمی‌افتد. با تلاش‌هایی که دیگران انجام می‌دهند و اراده قوی شما این کار اتفاق خواهد افتاد.

[p]دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: سازندگی جامعه باشماست. تربیت مردان و فرزندان جامعه با شما زنان است. باتوکل به خدا و اراده این بیماری خانمان‌سوز از شما رخت خواهد بست و شما سالم به جامعه بازخواهید گشت.


انتهای پیام

کد N2190268

وبگردی