آفتاب

فراخوان دادستانی بانه برایی شکایت از یک شرکت هرمی

فراخوان دادستانی بانه برایی شکایت از یک شرکت هرمی

ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب بانه گفت: دستگاه قضایی این شهرستان آمادگی دارد تا در صورت ارجاع دادخواست و طرح شکایت شهروندان به ویژه افراد مالباخته در جریان کلاهبرداری کلان شرکت هرمی موسوم به " way capital" در چارچوب قانون موضوع را پیگیری کند.

سعید اسکندری شامگاه یکشنبه اظهار داشت: مالباختگان این کلاهبرداری می‌توانند شکایات خود را در قالب دادخواست رسمی تنظیم و آن را جهت پیگیری در مراجع قصایی به دادسرای این شهرستان ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه دادسرای بانه پیشتر هم در مورد عضویت در شرکت‌های هرمی و مصادیق اخلال در نظام اقتصادی کشور هشدار داده بود، اضافه کرد: براساس بند ۳ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب سال ۱۳۶۹، فعالیت شرکت‌های هرمی از جمله یونیک فاینانس و کاپیتال جرم محسوب و سرشاخه‌های این کلاهبرداری‌ها به مجازات حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند.

فرماندهی انتظامی بانه نیز با صدور اطلاعیه‌ای به بسته شدن سامانه اینترنتی وی کاپیتال در روزهای اخیر و کلاهبرداری صورت گرفته از این طریق اشاره و از مالباختگان خواست به منظور پیگیری شکایات خود به مراجع قضایی و پلیس فتا مراجعه و از اقدامات غیر قانونی و احساسی که موجب بر هم زدن نظم عمومی شده و دور از شأن مردم شریف این شهرستان است، بطور جدی خودداری کنند.

منابع محلی از تجمع برخی از مالباختگان در مقابل دفتر این شرکت در بانه و همچنین منزل یکی از لیدرهای این شرکت خبر دادند.

اطلاعات دقیقی از میزان کلاهبرداری این شرکت و تعداد مالباختگان در دست نیست ولی برخی افراد برای دستیابی به سود بیشتر و سپرده گذاری در این شرکت اموال خود از جمله خانه، ماشین و زیورآلات شان را فروخته اند.

کد N2189893

وبگردی