آفتاب

افزایش ظرفیت بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل‌ترکیبی کشور

افزایش ظرفیت بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل‌ترکیبی کشور

ظرفیت اسمی بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور تا ۲۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد. به گزارش «دنیای اقتصاد» محسن امیری، معاون ...

ظرفیت اسمی بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور تا ۲۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد. به گزارش «دنیای اقتصاد» محسن امیری، معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت تولید برق دماوند، با اعلام این مطلب در نشست خبری که در نیروگاه شهدای پاکدشت برگزار شد، گفت: این نیروگاه با حداکثر توان در حال فعالیت بوده و با توجه به نیاز روزافزون کشور به برق و نامگذاری سال به نام رونق تولید با پروژه مدیا، قصد داریم ظرفیت نیروگاه را تا حدود ٢٠٠ مگاوات افزایش دهیم. وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی نیروگاه شهدای پاکدشت ۲۸۶۸ مگاوات است، افزود: در حال نصب تجهیزات برای راه‌اندازی سیستم مدیا هستیم و هم‌اکنون پیمانکار ۸۰ درصد کار را انجام داده است.

در فاز یک تا پایان خرداد ماه ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید اضافه می‌شود و مابقی نیز تا اوایل شهریورماه به ظرفیت تولید اضافه خواهد شد. معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت تولید برق دماوند با اشاره به مطالبه‌ای که نیروگاه شهدای پاکدشت از وزارت نیرو داشت، گفت: مطالبه‌ای که از وزارت نیرو داشتیم قبل از سال ۱۳۹۸ از طریق تهاتر به صفر رسید و در حال‌حاضر طلب خاصی از وزارت نیرو نداریم. امیری درباره میزان آب مصرفی این نیروگاه نیز گفت: در حال اجرای پروژه لوله‌کشی آب سد ماملو به نیروگاه برای تامین آب مورد نیاز نیروگاه هستیم. وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان سال محقق خواهد شد، افزود: میزان آب موردنیاز نیروگاه از ۴/ ۳ میلیون مترمکعب به ۲/ ۱ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۹۷ رسیده است.

کد N2189886

وبگردی