آفتاب
از سوی سازمان انرژی اتمی؛

تداوم کاهش تعهدات برجامی/ گزارش آخرین اقدامات فردا اعلام می‌شود

تداوم کاهش تعهدات برجامی/ گزارش آخرین اقدامات فردا اعلام می‌شود

سازمان انرژی اتمی فردا اطلاعات بسیار مهمی در زمینه افزایش بدون محدودیت ذخایر اورانیوم غنی شده و اقدامات برای ورود به گام دوم کاهش تعهدات برجامی، در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمتر از یک ماه پس از اولین بازدید نمایندگان رسانه‌های گروهی کشور از تأسیسات هسته‌ای نطنز و ارائه گزارش در خصوص روند اجرایی سازی مصوبات شورای عالی امنیت ملی در زمینه کاهش تعهدات برجامی، فردا (دوشنبه) دومین برنامه گزارش میدانی که از سوی سازمان انرژی اتمی برنامه ریزی گردیده با حضور بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان رسانه‌های گروهی کشور درمجتمع هسته‌ای اب سنگین اراک اجرا خواهد شد.

بازدید اول نمایندگان رسانه‌های گروهی روز ۳۰ اردیبهشت سال جاری و در روزهای ابتدایی انتشار بیانیه شورای عالی امنیت ملی انجام شد که تأثیر بسیار مناسبی در آشنایی افکارعمومی با اقدامات در دست اجرا و همچنین ظرفیت‌های کشور برای عملیاتی سازی تصمیمات اتخاذ شده در واکنش به بدعهدی امریکا و بی عملی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان بدنبال داشت.

بر اساس اطلاعات دریافتی در جریان این بازدید آخرین اقدامات انجام شده در زمینه باز طراحی راکتور تحقیقاتی اراک و همچنین روند افزایش تولید آب سنگین در مجتمع اراک تبیین می‌گردد.

گفتنی است عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان روز گذشته در ملاقات با هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: مهلت ۶۰ روزه به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود وایران اقدامات بعدی یا همان گام دوم را اجرایی می‌کند مگر اینکه آن‌ها خواسته‌های ما را تأمین کنند.

کد N2189600

وبگردی