آفتاب
لاهوتی در تذکر شفاهی:

تعداد جلسات کمیسیون‌های مجلس افزایش یابد

تعداد جلسات کمیسیون‌های مجلس افزایش یابد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، خواستار افزایش تعداد جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای طرح سوال از وزرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگدلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری به هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: وظیفه نمایندگان، نظارت است که یکی از ابزارهای نظارتی آنها سوال از وزرا است.

وی افزود: متأسفانه جلسات کمیسیون‌ها صرفاً به روز یکشنبه محدود شده است که در آن ساعت هم هیئت دولت جلسه دارد و عملاً نمایندگان نمی‌توانند با وزرا جلسه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با تأکید بر ضرورت پرداخت مطالبات فرهنگیان تصریح کرد: متأسفانه وزرای آموزش و پرورش در ادوار مختلف بر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تأکید کرده‌اند اما در عمل این کار ار انجام نداده‌اند که لازم است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و طرح رتبه بندی فرهنگیان نیز اجرایی شود.

در ادامه جلسه، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود نیز طی تذکر شفاهی خواستار افزایش تعداد جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای سوال از وزرا شد.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این نمایندگان گفت: تنظیم کار مجلس جز اختیارات هیئت رئیسه است که قرار است از هفته جاری روزهای یک و سه شنبه بعدازظهر جلسات کمیسیون‌های تخصصی برگزار شود و فرصت کافی در اختیار نمایندگان برای جلسه با وزرا باشد.

کد N2189481

وبگردی