آفتاب
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد

بخاری های نفتی ۲۴ هزار کلاس درس جمع می شود

بخاری های نفتی ۲۴ هزار کلاس درس جمع می شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بخاری های نفتی ۲۴ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار، مهر مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیران کل حوزه ستادی و ادارات کل تابعه که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت دکتر حافظی گفت: بارزترین ویژگی‌های مرحوم حافظی تلاش و پشتکار این بزرگ مرد در کارها بود. این مرد بزرگ هرگز درگیر مادیات نبود و بخش عمده‌ای از ثروت خود را در راه مدرسه‌سازی به کار گرفت. مرحوم حافظی همواره به دنبال یافتن و ساختن افراد خیر بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه سرعت عمل در این سازمان بسیار مهم است، بیان کرد: این موضوع در جریان زلزله کرمانشاه مشهود بود که باعث شد تا مهر ۹۶ مدارس در کانکس برگزار نشود و تا مهر امسال نیز همه مدارسی که در جریان زلزله تخریب شوند تحویل داده می‌شوند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: در استان‌های درگیر سیل نیز تمهیدات لازم برای احیای مدارس مورد توجه بود و مدارس مناطق گلستان، لرستان و خوزستان که بیشترین آسیب را داشتند به کمک دیگر استان‌ها در حال نوسازی و بازسازی شد.

وی گفت: سازمان نوسازی مدارس یکی از تخصصی‌ترین سازمان‌های کشور در دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود و در حوزه‌های نظیر مدارس ایمن، معماری ایرانی و ارتقای کیفیت در ساخت و ساز مدارس اقدامات قابل توجهی انجام شده است. این ارتقای کیفیت در حدی بود که در جریان سیل لرستان مدارسی داشتیم که علی رغم شدت سیل و تخریب بناهای مختلف سالم ماندند.

رخشانی‌مهر با تاکید بر استفاده از افکار و ظرفیت‌های مهندسان جوان و دانشگاه‌های فنی و مهندسی گفت: سند جامع نیروی انسانی تنظیم شده است که امیدواریم در قالب آزمون بتوانیم جذب نیرو داشته باشیم هرچند استفاده از نیروهای طرحی و پروژه‌ای را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره اجرای طرح‌های جدید گفت: طرح مدرسه سبز از سال ۹۶ کلید خورد و طرح‌های مطالعاتی زیادی در این خصوص در حال انجام و شاخصه‌های مدرسه سبز در حال تدوین است همچنین در حوزه آموزش و ترویج این مدارس هم گام‌هایی برداشتیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به جمع آوری مدارس خشت و گلی تا مهر ماه امسال تصریح کرد: به جز مدارس سیستان و بلوچستان در سایر استان‌های کشور مدارس خشت و گلی نخواهیم داشت و بین ۱۲ تا ۱۴ هزار کلاس درس تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: ۲۴ هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی احصا شده است که امکان جمع آوری بخاری در این کلاس‌ها وجود دارد و برای سال تحصیلی جدید به این سمت حرکت می‌کنیم و اعتبار آن تأمین شده است.

کد N2189343

وبگردی