آفتاب

نحوه تعامل با تولیدکنندگان بدهکار

نحوه تعامل با تولیدکنندگان بدهکار

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه هیچ نهاد و بانکی نمی‌تواند واحد‌های تولیدی را به دلیل بدهی و ...

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه هیچ نهاد و بانکی نمی‌تواند واحد‌های تولیدی را به دلیل بدهی و مشکلات مالی تعطیل کند، گفت: این مصوبه ستاد در حکم قانون است. به گزارش خبرگزاری فارس، صابر پرنیان در گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر اظهار کرد: شرایط به وجود آمده بر اثر تحریم‌ها فرصت بسیار مناسبی برای تولید داخلی است و باید از آن خوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان در حال افزایش ظرفیت تولید هستند. حفظ اشتغال و در مرحله بعدی ایجاد اشتغال جدید در دستور کار واحد‌ها قرار دارد. طبق قانون واحدی که در حال کار است نباید به هیچ بهانه‌ای از سوی نهادی ملزم به تعطیلی شود. این مقام مسوول با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: هیچ واحد تولیدی به علت چک برگشتی تعطیل نمی‌شود و هیچ نهاد و بانکی نمی‌تواند واحد‌های تولیدی را به دلیل بدهی و مشکلات مالی تعطیل کند، این مصوبه ستاد در حکم قانون است و ستاد رفع تحریم و موانع تولید و سازمان صنعت و استانداری‌ها برای مساعدت به محض اطلاع وارد مذاکره می‌شوند. پرنیان گفت: همه مشکل تولید، تنها کمبود نقدینگی نیست بسیاری از واحد‌ها مشکل مالی ندارند بلکه قوانین مزاحم و بوروکراسی اداری پیچیده از موانع تولید است. وی ادامه داد: برای رونق تولید باید فضای کلان کسب‌وکار را بهبود بخشیم و جهت‌گیری کلان اقتصاد به سمت تولید داخل باشد، در این راستا باید همه قوا کمک کنند و همه مسوولان در کنار تولیدکنندگان باشند.

نوده فراهانی، عضو هیات مدیره یک شهرک صنعتی نیز درباره موانع تولید گفت: واحد‌های تولید نرخ تسهیلات بالایی پرداخت می‌کنند و آستانه تحمل بانک‌ها در برخورد با واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط بسیار پایین است.

کد N2189159

وبگردی