آفتاب
علاوه بر حضور در افتتاحیه ساختمان IOC؛

برنامه رئیس کمیته ملی المپیک و دو همراهش در سوئیس چیست؟

برنامه رئیس کمیته ملی المپیک و دو همراهش در سوئیس چیست؟

رئیس کمیته ملی المپیک جمعه آینده به محلِ مقر کمیته بین‎المللی المپیک (IOC) در سوئیس سفر خواهد کرد؛ دو نماینده از هیات اجرایی و کمیسیون‎ها وی را در این سفر همراهی می‎کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت‌های کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان تنها نهاد بین المللی که مسئولیت برگزاری بازی‌های المپیک را دارد به زودی در ساختمانی جدید پیگیری خواهد شد.

قرار است این ساختمان همزمان با روز جهانی المپیک یعنی بیست و سوم ژوئن (دوم تیرماه) و در صد و پنجاهمین سالروز تأسیس IOC در لوزان سوئیس افتتاح و به بهره برداری برسد.

به همین منظور از رؤسای کمیته ملی المپیکِ ۲۰۵ کشورِ عضو IOC دعوت شده تا در این مراسم حضور داشته باشند.

در همین راستا و به دعوت رسمی «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک، قرار است سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز در این مراسم شرکت کند. مجید کیهانی به نمایندگی از هیأت اجرایی و مهدی علی نژاد رئیس کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک نیز وی را در این سفر همراهی می‌کنند. این افراد ۳۱ خردادماه عازم لوزان می‌شوند. سفر آنها تا ۴ تیرماه ادامه خواهد داشت.

حضور همزمان نمایندگان کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف و همچنین فدراسیون‌های جهانی رشته‌های مختلف در لوزان بهترین فرصت برای مذاکره با آنها است. به همین منظور پیش بینی‌هایی انجام شده تا در جریان سفر چهار پنج روزه صالحی امیری و همراهانش به سوئیس، با برخی دیگر از افراد حاضر در لوزان مذاکراتی صورت بگیرد.

در پیش بودن بازی‌های المپیک و میدان‌های کسب سهمیه و برگزاری اردوهای آماده سازی مشترک می‌تواند بهترین بهانه برای دیدار و گفتگوی نمایندگان ایران با سایر کشورها باشد که در دستور کار رئیس کمیته المپیک و همراهانش قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته بین المللی المپیک که فعالیت تمام کمیته‌های ملی المپیک در کشورهای مختلف را زیر نظر دارد، ژوئن سال ۱۸۹۴ تشکیل و آغاز به کار کرد.

سنگ بنای نمادین ساختمان جدید IOC چهار سال پیش توسط «توماس باخ» رئیس فعلی این کمیته گذاشته شد. بعد از آن بود که نیروهای انسانی کمیته بین المللی المپیک از ساختمان تاریخی و اصلی خود در ویدی تخلیه و به صورت موقت در" پولی "که در نزدیکی موزه المپیک و هتل بو قیواژ است مستقر شدند.

پیش بینی شده بود که ساختمان جدید کمیته بین المللی المپیک تا سال ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد اما این ساختمان زودتر از موعد مقرر افتتاح خواهد شد.

کد N2188633

وبگردی