آفتاب
۱۱ هفته فرصت داریم؛

شاهین طبع: امکان دارد بازیکن جدیدی به اردوی بسکتبال اضافه شود

شاهین طبع: امکان دارد بازیکن جدیدی به اردوی بسکتبال اضافه شود

سرمربی تیم ملی بسکتبال با یادآوری آغاز اردوی این تیم با حضور ۱۹ بازیکن گفت: احتمال اینکه نفر یا نفرات جدیدی به تمرینات اضافه شوند، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین از فردا شنبه آغاز می شود. برای شروع این تمرینات از ۱۹ بازیکن دعوت شده که در میان آنها نام بازیکنی همچون حامد حدادی نیز دیده می شود.

مهران شاهین طبع سرمربی تیم بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر به سؤال مطرح شده درباره دعوت از این بازیکن پاسخی نداد. وی گفت: ترجیح می دهم راجع به بازیکنان و هیچ فرد خاصی صحبت نکنم اما به طور کل بررسی های زیادی در رابطه با بازیکنان داشتیم. در این مورد مشاوره های لازم را هم گرفتیم و در نهایت نفراتی را که احساس کردیم می توانند کمک حال تیم باشند، دعوت کردیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام مراحل تمرینی تیم ملی بسکتبال تا زمان اعزام به جام جهانی در چین - به جز اعزام های برون مرزی- در تهران و تالار بسکتبال آزادی پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات بازسازی و نوسازی انجام شده در محل تالار بسکتبال و خوابگاه آزادی، شرایط ایده آلی به وجود آمده است. امیدوارم همین تغییرات، انگیزه بازیکنان را برای پیگیری تمرینات تقویت کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه این تیم تا زمان آغاز جام جهانی ۱۱ هفته فرصت دارد، تصریح کرد: فکر می کنم زمان مناسب و کافی در اختیار داشته باشیم. بر اساس کارایی بازیکنان و برنامه هایی که داریم، برای این مدت برنامه ریزی کرده ایم تا تمرینات را طبق آن پیش ببریم.

به گفته شاهین طبع، ۱۹ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال از فهرست ۲۴ نفره که اخیراً به فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) اعلام شده، انتخاب شده اند. وی گفت: امکان اینکه در جریان تمرینات بازیکن جدیدی از این فهرست ۲۴ نفره به جمع اردونشینان اضافه شود، وجود دارد. ملاک تصمیم گیری در این زمینه قاعدتاً آسیب دیدگی بازیکنان حاضر در تمرینات خواهد بود، البته در صورتی که بازیکنی کارایی لازم را نداشته باشد و نتواند به لحاظ فنی یا اخلاقی رضایت کادر فنی را جلب کند نیز چنین تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جریان تمرینات آماده سازی تیم ملی بسکتبال ۴ اعزام برون مرزی خواهیم داشت. آخرین اعزام به چین خواهد بود که برای شرکت در تورنمنت بین المللی انجام می شود و از همان جا راهی شهر محل برگزاری جام جهانی خواهیم شد، بنابراین احتمالاً پیش از سفر به چین، فهرست ۱۲ نفره را نهایی می کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال تأکید کرد: یک گروه آنالیز حریفان تیم ملی بسکتبال در جام جهانی را دنبال می کنند، امیدواریم بر اساس کار گروهی که برای آن برنامه ریزی کرده ایم بتوانیم در جام جهانی و به نسبت به ادوار دیگری که در این رقابت ها حضور داشته ایم، نتایج بهتری کسب کنیم.

کد N2188311

وبگردی