آفتاب
معاون حمایت کمیته امداد استان تهران خبر داد

بهره مندی بیش از ۷ هزار خانوار نیازمند تهرانی از محل زکات فطره

بهره مندی بیش از ۷ هزار خانوار نیازمند تهرانی از محل زکات فطره

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران از بهره مندی هفت هزار و ۲۳ خانوار از محل زکات فطره خبر داد و گفت: ۲ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد صفاری با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده زکات فطره در سه مرحله برای امور مددجویان هزینه شد، ادامه داد: ۲ میلیارد تومان فطریه پرداختی مردم در مرحله اول به سه هزار و ۱۹۱ خانوار، در مرحله دوم یک هزار و ۹۳۷ و در مرحله سوم نیز به یک هزار و ۸۹۵ خانوار تحت حمایت تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ذکر شده شامل فطریه عام و سادات بوده است، بیان کرد: در مرحله اول یک میلیارد تومان، در مراحل دوم و سوم نیز در مجموع یک میلیارد تومان برای امور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران اختصاص یافت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه پرداخت فطریه در شش سرفصل پرداخت می‌شود، افزود: تأمین هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج، کمک هزینه دانشجویان، مساعدت‌های موردی، تأمین لوازم ضروری، پرداخت اجازه مسکن و پرداخت هزینه‌های درمان (فرانشیز) سرفصل‌هایی است که فطریه برای آنها پرداخت می‌شود.

صفاری تاکید کرد: بر اساس نیاز سنجی مددکاران خانوارهای واجد شرایط معرفی و بر اساس نیاز آنها فطریه از طریق صندوق امداد ولایت به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۴۶۷ خانوار از فطریه عام و ۵۵۶ خانوار از فطریه سادات بهره مند شدند.

صفاری خاطر نشان کرد: کفارات عمد و غیر عمد نیز به خرید نان و ماکارونی برای مددجویان اختصاص می‌یابد.
 

کد N2187567

وبگردی