آفتاب

یک فعال سیاسی:در حوزه اقتصادی مقاومت کنیم

یک فعال سیاسی:در حوزه اقتصادی مقاومت کنیم

یک فعال سیاسی گفت: در دوران مقاومت، اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت را به اقتصاد پویا تبدیل کنیم.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مقاومت را باید درست ترجمه کنیم. در صدر اسلام هم پیامبر(ص) با دو قدرت مخالف جهود و نصارا روبه‌رو بودند و پیامبر گرامی به نوبت بخشی از مشکلات را با مذاکراتی که با آن‌ها داشت بر طرف کردند.
وی ادامه داد: شعار مبنایی و استنادی ما نیز از ابتدا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی بود. اگر قرار بر این باشد که به طور دائم با قدرتی درگیری داشته باشیم به طور ناخواسته به قدرت دیگر گرایش پیدا می‌کنیم. اگر غرب گریزی مطرح باشد، شرق محور می‌شویم و اگر شرق گریزی مطرح شود غرب محوری می‌آید. بر همین اساس مقاومت تنها در مبارزه نیست؛ مذاکره و استفاده از ابزار کارآمد دیپلماسی، در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت اعلامی توسط مقام معظم رهبری، هم حرکتی مقتدرانه در جهت آرمان‌ها و خواسته‌های نظام خواهد بود و گذشته از آن پایان هر مخاصمه هم مذاکره خواهد بود.
این فعال سیاسی گفت: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که آمریکا به طور جدی به ایران چنگ و دندان نشان می‌دهد؛ و عملا جنگ تبلیغاتی اقتصادی با نظام را آغاز نموده؛ بنابراین بیش‌از هر زمان دیگری نیاز به همبستگی ملی و عزم همگانی برای مبارزه داریم.
وی با بیان اینکه "بزرگترین نقطه اتکا حکومت به رأی مردم است" گفت: نقطه قوت ما هنوز همان رأیی است که ابتدای انقلاب به قانون اساسی داده شده است و امروز حضور مردم در پای صندوق های رأی را رقم می‌زند. هر وقت حضور مردم در صحنه چشم گیر بوده سخت‌ترین تهدیدها را شکسته‌ایم.
وی ادامه داد: امروز استفاده از قدرت نظامی بهترین کاری نیست که می‌توانیم انجام دهیم. به هر میزانی که ابزار نظامی و صنعتی پیشرفت کند ابزار دشمن هم پیشرفت می‌کند و رقبا ضد آن ابزار را به بازار می‌دهد. تنها چیزی که برای رقیب، همتایش قابل عرضه نیست مقاومت و حضور مقتدرانه مردم درصحنه است.
وی سپس به ضرورت استفاده از توانمندی‌های انسانی و مالی ایرانیان مهاجر در سراسر دنیا بویژه آمریکا اشاره کرد.
انصاری در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فساد، فحشاء و فقر را به عنوان سه رکن اصلی منهدم کننده ارزش‌های اخلاقی نام بردند. راه مبارزه با این سه گزینه فضا دادن به دموکراسی، آزادی مطبوعات و احزاب برای سامان دادن نیروهای فعال است.
انصاری در پایان گفت: یکی از راه‌های مقاومت، مقاومت در حوزه اقتصادی است. نکته مثبتی که می‌شود در این دوران به آن توجه کرد، تبدیل اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت کشور به اقتصاد پویا است که آماده نمودن امنیت و امید بستر آن را مهیا خواهد نمود.
انتهای پیام

کد N2187550

وبگردی