آفتاب

آبه: ایران باید نقش خود را در صلح و ثبات خاورمیانه ایفا کند/ در حد توان وظیفه خود را برای کاهش تنش انجام می‌دهیم

آبه: ایران باید نقش خود را در صلح و ثبات خاورمیانه ایفا کند/ در حد توان وظیفه خود را برای کاهش تنش انجام می‌دهیم

نخست وزیر ژاپن تاکید کرد: ایران از زمان باستان تا به امروز کشور بزرگ خاورمیانه بوده، هست و خواهد بود و در حال حاضر برای اینکه صلح و ثبات خاورمیانه را ایجاد کنیم و از بروز تنش تصادفی جلوگیری کنیم ضروری است ایران نقش خود را ایفا کند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که عصر امروز در راس هیاتی عالی‌رتبه وارد تهران شد، در نشست مطبوعاتی مشترک با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان عنوان کرد: برای اینجانب بسیار افتخارآمیز است که در نودمین سال روابط ایران و ژاپن به این کشور سفر کنم و از رئیس‌جمهور ایران و مردم ایران تشکر می‌کنم.

وی افزود: سفر اینجانب به ایران پس از ۴۱ سال محقق شده و در این مدت با اینکه مردم ایران و ژاپن حوادث متعددی را تجربه کرده و گاهی اوقات هم احساساتی را تجربه کرده‌اند، ارتباط این دو کشور از طریق دل‌های مردم تا به امروز ادامه دارد.

نخست وزیر ژاپن گفت: اینجانب پس از گذشت ۳۶ سال به ایران آمدم و آن زمان که به ایران آمده بودم جوانی ۲۰ ساله بودم و از منظره پر ابهت تهران و مردم‌نوازی گرم ایران تحت تاثیر قرار گرفتم و آن تجربه تا به امروز برای من فراموش ناشدنی است. حالا که اینجا ایستاده‌ام احساسم اینگونه است که احساس ۳۰ ساله‌ام به ثمر نشست و توانستم دوستانم را ملاقات کنم.

وی افزود: برخی حرف‌هایم را برای مردم ایران خواهم گفت. در حال حاضر در خاورمیانه تنش رو به افزایش است اما لازم است به هر قیمتی که شده جلوی درگیری نظامی گرفته شود که برای رونق سعادت جهان الزامی است.

آبه خاطرنشان کرد: ژاپن تلاش دارد در حد توان خود برای کاهش تنش وظیفه خود را انجام دهد و این سفر به این خاطر انجام شده است. ایران از زمان باستان تا به امروز کشور بزرگ خاورمیانه بوده، هست و خواهد بود و در حال حاضر برای اینکه صلح و ثبات خاورمیانه را ایجاد کنیم و از بروز تنش تصادفی جلوگیری کنیم ضروری است ایران نقش خود را ایفا کند.

ادامه دارد...

کد N2187476

وبگردی