آفتاب

کردستان نماد وحدت عملی بین اقوام و مذاهب مختلف است

کردستان نماد وحدت عملی بین اقوام و مذاهب مختلف است

سردار پورجمشیدیان استان کردستان را نماد وحدت علمی بین اقوام و مذاهب مختلف دانست و اظهار کرد: مردم این منطقه از روزهای اول انقلاب تا امروز پای این انقلاب ایستاده اند و زیباترین صحنه ای که پس از انقلاب در این شهر رقم خورد نیز استقبال بی نظیر و چشمگیر مردم این خطه از مقام معظم رهبری در سال ۸۸ بود.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در اجلاسیه شهدای شهرستان مریوان که در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان در طول دوران جنگ تحمیلی ۱۳ هزار شهید مهاجر و انصار را به خود دیده که از اقوام، مذاهب و ادیان مختلفی بودند و از این رو می توان این خطه را سرزمینی مقدس و نماد وحدت عملی اقدام و مذاهب کشور دانست.

وی افزود: کردستان به استان هنر و فرهنگ مشهور است اما بزرگترین هنر مردم قهرمان کردستان، هنر مردان خدا یا همان شهادت است که در راه حفظ و اعتلای نظام و انقلاب در طول دوران جنگ هشت ساله شهدای بسیاری را تقدیم کرده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه  ادامه داد: منطقه مرزی مریوان برای بیشتر رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان جنگ هشت ساله پر از خاطرات تلخ و شیرین است و امروز نیز به عنوان یک نقطه مهم در راه برقراری امنیت پایدار مردان بزرگی در حال خدمت کردن در این سرزمین هستند.

سردار پورجمشیدیان یادآور شد: در دوران جنگ عملیات والفجر چهار در این منطقه اجرا شد و امروز نیز یادمان شهدای این عملیات در کنار دریاچه زریوار به خوبی نمایان است و مردم می توانند از نزدیک رشادت و مجاهدت فرزندانشان در این خطه قهرمان پرور را ببینند.

وی بیان کرد: مردم این منطقه از روزهای اول انقلاب تا امروز پای این انقلاب ایستاده اند و زیباترین صحنه ای که پس از انقلاب در این شهر رقم خورد نیز استقبال بی نظیر و چشمگیر مردم این خطه از مقام معظم رهبری در سال ۸۸ بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در پایان تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب پیشرفت های بسیاری در زمینه های مختلف داشته ایم البته منکر مشکلات موجود نیز نیستیم اما خدمات بسیاری به مردم کردستان به ویژه این منطقه شده است.

کد N2187446

وبگردی