آفتاب

معرفی ۶۰۰ رزمنده فاقد مدارک بالینی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید

معرفی ۶۰۰ رزمنده فاقد مدارک بالینی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید از معرفی ۶۰۰ نفر از رزمندگان فاقد مدارک بالینی به کمیسیون پزشکی بنیاد برای ثبت حداقل ۵ درصد جانبازی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله فرهادی گفت: برابر تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، آن دسته از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس که فاقد مدارک بالینی هم‌زمان با حادثه هستند با تأیید شورای عالی پزشکی نیروی مربوطه حداقل ۵ درصد جانبازی توسط بنیاد دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و مطابق دستورالعمل تبصره بند الف ماده ۸۷ ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای سه‌گانه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با تشکیل جلسات متعدد و هماهنگی‌های لازم با ایثارگران نیروهای مذکور، عملیات اجرایی این بند از قانون از اسفندماه سال ۱۳۹۷ شروع و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ پرونده به صورت مشترک بررسی‌شده است که از این تعداد بالغ‌بر ۶۰۰ پرونده تأیید و جهت اخذ درصد به کمسیون پزشکی بنیاد ارسال شده‌اند.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری مستمر جلسات بررسی پرونده‌ها به‌صورت هفتگی گفت: این جلسات با نیروهای مربوطه تا تعیین تکلیف تمام متقاضیان ادامه خواهد داشت و آن دسته از پرونده‌هایی که دارای نقص مدرک هستند به یگان مربوطه اعلام می‌شوند تا پس از رفع نقص مجدداً جهت طی مراحل اداری بررسی‌شده و اقدام لازم برای آنها به عمل آید.

فرهادی در پایان اظهار داشت: توصیه می‌شود که یگان‌های مربوطه در استان‌ها برای تسریع کار و جلوگیری از نارضایتی رزمندگان متقاضی مشمول قانون فوق به ابلاغیه ستاد کل توجه و برابر گام‌های ابلاغی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

کد N2187418

وبگردی