آفتاب

جلوگیری از خسارت تندبادها و امواج دریا با جنگل شناور

جلوگیری از خسارت تندبادها و امواج دریا با جنگل شناور

طرحی برای جلوگیری از خسارت تندباد و امواج دریا به مناطق ساحلی ارائه شده که در حقیقت سازه ای منحنی شکل است. این سازه دارای ساختارهای عمودی است که آن را شبیه یک جنگل شناور می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تندبادها خسارات زیادی به مناطق ساحلی وارد می‌کنند و با ایجاد امواج خرابی‌های زیادی در این مناطق به بار می‌آورند.

درهمین راستا طرح یک جنگل شناور پیشنهاد شده که با مسدود کردن باد و امواج می‌تواند از مناطق ساحلی محافظت کند.

«چین مینگ وانگ» استاد دانشگاه کویینزلند ساختارهای شناور و منحنی شکلی به طور یک کیلومتر را طراحی کرده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این سازه سطح بتونی شیب دار است که انرژی امواج پس از برخورد با آن را از بین می‌برد.

این سازه دارای ساختارهای عمودی شکلی است که آن را شبیه یک جنگل واقعی می‌کند. اما در این جنگل مصنوعی به جای درخت از ساختارهای پلاستیکی و بتنی استفاده می‌شود که هرکدام ۲۰ متر ارتفاع دارند.

هرچند ساختارهای عمودی انعطاف پذیر هستند اما به اندازه ای مقاوم هستند که بتوانند در برابر باد مقاومت کنند و از سرعت آن هنگام برخورد با ساحل بکاهند.

دانشگاه کویینزلند حق امتیاز اختراع این جنگل شناور را ثبت کرده و امیدوار است بتواند در کشورهای در معرض گردبادها مانند بنگلادش، موزامبیک، تایوان و فیلیپین از آن استفاده کند.

کد N2187318

وبگردی