آفتاب

سقوط بورس هنگ‌کنگ در پی تظاهرات عمومی

سقوط بورس هنگ‌کنگ در پی تظاهرات عمومی

در پی تصمیم هنگ کنگ مبنی بر استرداد متهمان به چین، صدها هزار نفر در اعتراض به این تصمیم به خیابان های این شهر سرازیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، شاخص‌های بورس هنگ کنگ در پی تظاهرات گسترده در هنگ‌کنگ و بسته شدن خیابان‌های اصلی و تعطیلی فروشگاها در این شهر و همینطور تشویق سازمان‌های مردم نهاد مبنی به اعتصاب مشاغل،  سقوط کرد.

این تظاهرات که در پی تصمیم دولت بر استرداد متهمان به خاک چین صورت گرفته باعث شده است که اکثریت ساختمان‌های دولتی به دلیل هجوم مردم به خیابان ها بسته شود.

تظاهر کنندگان در بیانه‌ای اعلام کردند: «استرداد متهمان به چین به وجهه بین‌المللی هنگ‌کنگ به عنوان یک کشور آزاد اقتصادی خدشه وارد خواهد کرد.»

سهام هانگ سنگ به مقدار یک و ۵۹ صدم درصد به مقدار ۴۴۰ واحد کاهش یافته است که کمترین بازدهی را در بورس‌های آسیایی در روز سه شنبه داشت.

«رونالد وان» مدیر شرکت «پارتنرز کاپیتال» در نوشته‌ای گفته است: «عدم اطمینان در سیاست‌های محلی باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران از ترس پیوستن هنگ‌کنگ به چین و قرار گرفتن در سیبل جنگ اقتصادی سرمایه‌های خود را از این کشور بیرون بیاورند.»

در میان سهام شرکت‌های بزرگ، «تنسنت» به میزان دو و دو دهم درصد کاهش یافت، ارزش «ای ای سی تکنولوژی» به میزان چهار و چهار دهم درصد کمتر شد و همینطور «نیو ورلد دولوپمنت» نیز به میزان سه و ۹ دهم درصد کاهش را تجربه کرد.

کد N2187188

وبگردی