آفتاب

سپیدرود؛ سقوط، حاصل دسترنج 3 سرمربی

سپیدرود؛ سقوط، حاصل دسترنج 3 سرمربی

سپیدرود با هدایت خداداد عزیزِی، علی کریمی و نادر دست نشان در لیگ برتر ماندنی نشد.

به گزارش ایلنا، هنوز فصل شروع نشده بود مالکیت این تیم مهم‌ترین موضوع و دغدغه هواداران بود. تعدادی از بازیکنان زیر نظر علی نظرمحمدی با مالکیت تن‌زاده تمرین می‌کردند و تعداد بیشتری از بازیکنان هم با نوین قرارداد بستند و تمرینات‌شان را زیر نظر خداداد عزیزی پیگیری می‌کردند. سرانجام برنده این دعوا نوین شد و آنها با کادر فنی‌شان وارد مسابقات شدند، اما عمر مربیگری خداداد عزیزی هم در سپیدرود بسیار کوتاه بود. بعد از باخت سنگین به سپاهان و درگیری او با تعدادی از هواداران این مربی برای آخرین بازی با تیمش به تبریز رفت و با تساوی مقابل ماشین‌سازی به تهران برگشت و دیگر رشت نرفت. در حالی که وضعیت مالکیت تیم در بلاتکلیفی بود مسوولان هیات فوتبال و اداره کل مذاکراتی را با علی کریمی داشتند و این مربی که فصل قبل سپیدرود را در لیگ حفظ کرده بود به‌عنوان مالک و سرمربی به رشت برگشت، اما کریمی قبل از بازی برگشت با ماشین‌سازی مسوولان اداره کل را در جریان واگذاری مالکیت قرار داد و در نهایت هم بعد از بازی با پدیده از این تیم جدا شد. این‌بار نوبت مالکیت بیات رسید و او نادر دست‌نشان را به‌عنوان سرمربی برای 10 بازی پایانی انتخاب کرد.

حذف مقابل پرسپولیس

سپیدرود در نخستین بازی جام حذفی که نخستین حضور علی کریمی هم روی نیمکت در بازگشت مجدد بود به انزلی رفت و در یک بازی فوق‌العاده حساس روبه‌روی ملوان قرار گرفت. سپیدرود این تیم را با تک‌گل محمد غلامی از روی نقطه پنالتی شکست داد و حریف پرسپولیس در مرحله بعد شد. این بازی به میزبانی سپیدرود بود و در حالی که بازی دقایق پایانی‌اش را سپری می‌کرد سعید کریمی دروازه میزبان را باز کرد.

ناکام مقابل چهار تیم

تیم سپیدرود در هشت بازی مقابل تیم‌های پرسپولیس، استقلال، پدیده و سپاهان شکست خورد اما در عوض در هشت بازی با تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، نفت آبادان، ذوب‌آهن و پارس‌جنوبی جم شکست نخورد. آنها بیشترین امتیازشان را از همین پارس جم گرفتند؛ یعنی چهار امتیاز در دو بازی.

تیم مربیان اخراجی

سپیدرود شاید از معدود تیم‌هایی باشد که تعداد مربیان اخراجی‌اش در جریان بازی از بازیکنانش بیشتر است. طبق آمار فقط سه بازیکن اخراجی در 30 هفته داشتند اما در عوض هفت مربی آنها از سوی داور به بیرون زمین هدایت شدند. سهیل حق‌شناس و خداداد عزیزی در هفته دوم بازی با سپاهان، آرمین بیابانی مربی و آنالیزور تیم در بازی یازدهم با پارس جم، محسن سیدی مربی دروازه‌بان‌ها در هفته نوزدهم و بازی با پدیده، حامد طباطبایی و نادر دست‌نشان در بازی برگشت با نفت مسجدسلیمان و مازیار ربیعی‌فر مربی تیم در بازی هفته بیست‌و‌نهم با نساجی اخراج شدند.

بایرامی موثرترین بازیکن

در فصل هجدهم 39 بازیکن برای سپیدرود به میدان رفتند که دو بازیکن این تیم خارجی بودند. در میان آنها مهرداد بایرامی با 1879 دقیقه بازی و زدن شش گل و چهار پاس گل موثرترین بازیکن تیمش بود. محمد غلامی هم با 1411دقیقه بازی و چهارگل و یک پاس گل بعد از او قرار دارد.

ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ

تیم سپیدرود با دریافت 53 گل ضعیف‌ترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد. آنها به‌طور میانگین در هر بازی 7/1 گل دریافت کرده‌اند. این تیم در پنج بازی با نفت آبادان، ذوب‌آهن (رفت و برگشت)، پارس جم و فولاد خوزستان دروازه اش بسته ماند.

 نحوه بیشترین گل‌های زده:

شوت: 7تا، پنالتی: 5تا

 نحوه بیشترین گل‌های خورده:

پاس در عمق: 15تا، ارسال از سمت چپ: 13تا، شوت: 12تا

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: -

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 3تا

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: یک گل

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 4تا

 تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 111000نفر

برای تماشای 15 بازی خانگی تیم سپیدرود حدود 111000 نفر به ورزشگاه سردار جنگل رفتند که به‌طور میانگین 7400 نفر برای هر مسابقه می‌شود.

داوران بازی‌های خانگی:

علیرضا فغانی (3)، زاهدی‌فرد (2)، سیدمهدی سیدعلی، زرگر، ناظمی، مهدوی، عرب‌براقی، کرمانشاهی، سعید رحیمی‌مقدم، اصلانی و وحید کاظمی

 

کمک‌داوران بازی‌های خانگی:

شاهین، مغروری، سلطانی (3)، علی‌نژادیان، غلامزاده، مدیرروستا (2)، حجتی، عظیم‌پور، نجفی، ابوالفضلی، مبشر، عیوض‌‌محمدی، دودانگه، داودزاده، حاج‌محمدی، پورمتقی، کنعانی‌زادگان، رضا سخندان، نوری، الوندی و مداح

کد N2186708

وبگردی