آفتاب
عطایی در گفت‌وگو با مهر:

کولاکوویچ به دنبال ترکیب اصلی برای انتخابی المپیک است

کولاکوویچ به دنبال ترکیب اصلی برای انتخابی المپیک است

کارشناس والیبال درباره نتایج تیم ملی گفت: لژیونرها به بازی‌های پرفشار عادت دارند و قطعاً سرمربی تیم ملی، ریسک استفاده از ترکیب اصلی را قبول کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی با کسب ۵ پیروزی و ۱۶ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و این هفته با تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه رقابت خواهد داشت.

بهروز عطایی کارشناس والیبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نتایج تیم ملی گفت: در دو هفته ابتدایی و خارج از خانه، بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتیم و کمتر کسی تصور می‌کرد که از ۶ بازی گذشته، به پنج پیروزی برسیم. نتایج تیم ملی قابل دفاع است و این هفته با توجه به میزبانی ایران، می‌توانیم استفاده بهتری داشته باشیم. شانس زیادی برای پیروزی در این هفته داریم.

کارشناس والیبال تأکید کرد: تیم ملی روسیه در هفته دوم مسابقات، بازی‌های بهتری نسبت به هفته ابتدایی به نمایش گذاشت. تیم ما قدرت و انگیزه لازم برای شکست این تیم و تیم‌های کانادا و لهستان را دارد اما این دلیل نمی‌شود که فشار زیادی وارد نکنیم. باید از نتایج کسب شده در دو هفته ابتدایی، استفاده خوبی داشته باشیم و با انگیزه به استقبال بازی‌های هفته سوم برویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصرار سرمربی تیم ملی برای استفاده از ترکیب اصلی تا پایان هفته دوم قابل قبول است یا خیر؟ گفت: این استراتژی سرمربی تیم ملی است. تیم‌ها با استراتژی‌های مختلف، گام به رقابت گذاشته‌اند. برخی از سرمربیان مانند تیم‌های ایتالیا، آمریکا و لهستان، لیگ ملت‌ها را فرصتی برای به‌کارگیری جوانان می‌دانند. برخی دیگر نیز مانند تیم‌های فرانسه، برزیل، آرژانتین و ایران، برای کسب نتیجه آمده‌اند. اینها همه تصمیماتی است که به سیاست و برنامه تیم ملی بستگی دارد. باید به تصمیم کولاکوویچ احترام گذاشت. او این بازی‌ها را در حکم بازی‌های تدارکاتی خوبی برای انتخابی المپیک می‌داند تا بازیکنان تحت فشار، مورد محک قرار بگیرند و بتواند به ترکیب اصلی خود دست یابد.

عطایی تأکید کرد: در هفته ابتدایی رقابت‌ها، بازی را با معنوی‌نژاد آغاز کردیم و سپس با ورود پوریا فیاضی، او به یکی از بازیکنان تثبیت شده تیم ملی تبدیل شد. کولاکوویچ در هفته دوم نیز از مجرد استفاده کرد اما دوباره به ترکیب قبلی خود یعنی استفاده از موسوی و شفیعی بازگشت. باید تمام این شرایط را در نظر بگیریم.

کارشناس والیبال درباره اینکه استفاده از ترکیب اصلی ممکن است مصدومیت‌ها را افزایش دهد، گفت: به هر حال این کار ریسک دارد و سرمربی این ریسک را پذیرفته است. با توجه به اینکه لژیونرها در رقابت‌های اروپایی فشار زیادی را متحمل شده‌اند، دیگر به این شرایط عادت کرده‌اند. البته قبول دارم که ریکاوری خوبی صورت نگرفته اما به هر حال باید به تصمیم احترام گذاشت.

وی در پایان گفت: مانند تمام مردم ایران برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم در ایران بتوانیم نتایج خوبی، کسب و صعودمان را به مرحله نهایی قطعی کنیم تا بتوانیم در مرحله نهایی رقابت‌ها، والیبال ایران را بیشتر از گذشته به دنیا نشان دهیم.

کد N2186413

وبگردی