آفتاب
نجاریان در گفتگو با مهر:

پلی‌آف لیگ فوتسال قطعا برگزار می‌شود/ کفاشیان دعوت بود اما نیامد

پلی‌آف لیگ فوتسال قطعا برگزار می‌شود/ کفاشیان دعوت بود اما نیامد

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال گفت: برگزاری مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال قطعی است ولی ساز و کارش هفته آینده مشخص می‌شود.

سعید نجاریان در گفتگو با خبرنگار مهر، به ارزیابی اش از جلسه هم اندیشی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و مصوبات این جلسه پرداخت و تاکید کرد که با نظر باشگاه‌ها، برگزاری مرحله پلی آف در این سالِ شلوغ، قطعی است.

* خبرگزاری مهر - مهمترین بحث در جلسه مدیران، برگزاری یا عدم برگزاری پلی آف بود. تصمیم قطعی و نهایی سازمان لیگ در این ارتباط چیست؟

- سعید نجاریان: پلی آف این فصل هم برگزار می‌شود. این نظر باشگاه‌ها است. البته درباره ساز و کارش باید تصمیم بگیریم و به زودی نحوه برگزاری و زمان آنرا مشخص می‌کنیم.

* همانطور که می‌دانید امسال فوتسالِ ما سال شلوغی در پیش دارد. چرا با این وضعیت اصرار به برگزاری پلی آف است؟

- بله، امسال در فوتسال مسابقات زیادی داریم و باید لیگ را هم برگزار کنیم. باید تعامل باشد. از یک سو نباید به تیم ملی فشار بیاید و از سوی دیگر باشگاه‌ها نباید ضرر کنند. ضمن اینکه اگر مسابقات لیگ خوب باشد، تیم ملی هم آماده‌تر می‌شود. در گذشته همینطور بود و تیم ملی توانست در جام ملت‌ها و جام جهانی نتایج درخشانی بگیرد. نباید از اینکه مسابقات لیگ نزدیک به مسابقات جام ملت‌ها تمام می‌شود، بترسیم.

* نگرانی‌ها فقط بحث فنی نیست. ممکن است نزدیک بودن بازی‌های لیگ با اعزام تیم ملی به جام ملت‌ها باعث مصدومیت ملی پوشان شود.

- بهترین بازی تدارکاتی برای تیم ملی همین مسابقات لیگ است! این پافشاری سازمان لیگ بود که باعث شد مسابقات لیگ ما تا نزدیک به بازی‌های آسیایی برگزار شود. اگر می‌خواستیم برنامه‌ها را جور دیگری پیاده کنیم که باید چند هفته قبل از اعزام تیم ملی، لیگ تعطیل می‌شد. با این حال برنامه‌هایمان اجرا شد و تیم ملی هم نتیجه گرفت. این اتفاق در فوتبال اروپا هم می‌افتد که بازیکنان با فاصله‌های نزدیک برای باشگاه‌ها و تیم‌های ملی خود بازی می‌کنند.

* قبول دارید مقایسه ما با فوتسال و فوتبال اروپا مقایسه درستی نیست؟

- فوتسال ما هم حرفه ای است و لیگ ایران جزو ۱۰ لیگ برتر دنیا است. تیم ملی ما در جام جهانی سوم شد. بازیکنان ما هم حرفه ای هستند. وقتی این ادعاها و عناوین را داریم نباید از برگزاری لیگ و درگیر بودن ملی پوشان در مسابقات داخلی بترسیم!

* برنامه کلی سازمان لیگ برای برگزاری پلی آف چیست؟ چه زمانی برای برگزاری این مرحله پیش بینی شده است؟

- بعضی از مدیران باشگاه‌ها اعلام کردند پلی آف بعد از جام ملت‌ها برگزار شود. هفته آینده در تبریز جلسه هیأت رئیسه تشکیل می‌شود و تصمیم نهایی را می‌گیریم.

* چرا سازمان لیگ بدون اینکه راهکاری برای نحوه و زمان برگزاری پلی آف داشته باشد، اصرار به برگزاری این مرحله دارد؟

- باید هم منافع تیم ملی را در نظر گرفت و هم منافع باشگاه‌ها را. نباید به سمت این طرف یا آن طرف بود. فوتسال ما وابسته به باشگاه‌ها است. اگر باشگاه‌ها نباشند تیم ملی هم نداریم.

* با این حساب چرا سرمربی تیم ملی فوتسال برای ارائه نظراتش به جلسه هم اندیشی دعوت نشد؟

- در جریان عدم دعوت ناظم الشریعه از سوی کمیته فوتسال نیستم ولی بنده شخصاً به عنوان میزبان این مراسم ایشان را دعوت کردم. همینطور آقای کفاشیان (سرپرست پیشین کمیته فوتسال) را دعوت کرده بودم که او هم به این مراسم نیامد. دوست داشتیم با حضور کفاشیان در این مراسم از او تقدیر کنیم.

کد N2186195

وبگردی