آفتاب
خبر مهر تائید شد؛

استعفای جدیدترین معاون وزارت ورزش و موافقت وزیر

استعفای جدیدترین معاون وزارت ورزش و موافقت وزیر

همانگونه که خبرگزاری مهر در گزارش اخیر خود اشاره کرده بود، معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‎ها به فاصله کوتاه پس از برعهده گرفتن این مسئولیت استعفا داد تا در انتخابات مجلس شرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، استعفای سید هادی حسینی از معاونت امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش کمتر از یک ماه پس از انتصاب وی انجام شده است.

حسینی ۱۵ اردیبهشت ماه با حکم مسعود سلطانی فر به عنوان جایگزین امیر رضا خادم در وزارت ورزش منصوب شد. وی اما ۱۲ خردادماه استعفای خود را به وزیر ورزش اعلام کرده و جالب اینکه مسعود سلطانی فر هم با این کناره گیری موافقت کرده است.

البته وزارت ورزش تا به امروز در مورد استعفای معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های خود هیچ اطلاع رسانی نداشته در حالیکه سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را تائید و اعلام کرد که وزیر ورزش آن را پذیرفته است.

حسینی برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی و فعالیت در حوزه انتخابی قائم شهر، سوادکوه و جویبار از معاونت وزارت ورزش کناره گیری کرده است.

استعفای معاون وزیر و گزارشی که تائید شد

خبرگزاری مهر دو هفته پیش در گزارشی با عنوان «استفاده ابزاری از معاونت‌ها در وزارت ورزش / ‏‬ راه مجلس از سئول می‌گذرد» به این موضوع اشاره داشت که معاون تازه حکم گرفته وزیر ورزش فعالیت‌های جدی برای ورود به انتخابات ۹۸ مجلس دارد و حتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام هم اشاره‌ای تلویحی به این مسئله داشته است. همین موضوع ابهامات و انتقادات نسبت به حکم صادر شده برای وی را بیشتر کرد.

سید هادی حسینی برای یک دوره نماینده قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی بود. نام او اسفندماه سال گذشته و پس از استعفای امیررضا خادم از معاونت امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش به عنوان جایگزین وی مطرح شد. در عین حال اینگونه عنوان شد که وی برای ورود دوباره به انتخابات مجلس برنامه دارد و همین مسئله احتمال ورودش به وزارت ورزش را کمتر کرده است.

«بازگشت آقای همیشه گزینه به ورزش / استاندار معزول با سیل نرفت!» عنوان گزارشی بود که خبرگزاری مهر در آن به این موضوع پرداخت اما به فاصله چند ساعت و به صورت شبانه حکم مسعود سلطانی فر برای سید هادی حسینی به عنوان معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌ها صادر شد.

وزارت ورزش با این حکم به ابهامات مطرح در رابطه با مناف هاشمی و بازگشت دوباره اش به این وزارتخانه پایان داد اما درعین حال به فردی مسئولیت داد که هم بازنشسته بود و هم سودای حضور در نهادی دیگر را داشت و طی یک ماه حضورش در وزارت ورزش هم پیگیر فعالیت‌های تبلیغاتی خود بود. همین مسئله هم می‌توانست دست مایه‌ای برای نمایندگان خواستار استیضاح شود تا موضوع را جدی تر پیگیری کنند اگرچه درکل استیضاح وزیر ورزش منتفی شد.

انتصابی که غیرقانونی بود

به هر حال سید هادی حسینی به عنوان یک فرد بازنشسته از مسعود سلطانی فر برای معاونت وزارت ورزش حُکم گرفت. وی کارشناس ارشد جامعه شناسی و نماینده مجلس نهم بود که در دولت دهم بازنشسته شد. اما حسینی در دولت یازدهم با سمت معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار بازگشت و تا سال گذشته و اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته ها به فعالیت خود ادامه داد.

همین مسئله انتقاداتی را نسبت به بازگشت دوباره وی به کار مطرح کرد به خصوص که او پیش از دریافت حکمش از وزیر ورزش، انصراف خود را از حضور در انتخابات مجلس اعلام نکرده بود.

در هر صورت با استعفای سید هادی حسینی، معاونت امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش دوباره وارد دوره بلاتکلیفی شد. وضعیت این معاونت بعد از استعفای خادم هم سه ماه بلاتکلیف بود.

کد N2186177

وبگردی