آفتاب

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیب و سوران

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیب و سوران

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس در درگیری با قاچاقچیان مسلح در شهرستان سیب و سوران، یک تن و ۳۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سردار احمد طاهری روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام کار اطلاعاتی به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط باند قاچاقچیان مسلح از شهرستان سیب و سوران به شهرستان های ایرانشهر و مهرستان دست یافتند.
وی افزود: تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس با کنترل شبانه روزی تحرکات اعضای این باند سرانجام یک تیم از این باند مسلح که قصد جابجایی محموله مواد مخدر را داشتند شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با اعزام تکاوران پلیس به محدوده روستای گنزوک در ۱۱۰ کیلومتری سیب و سوران، سوداگران مرگ که زمین گیر شده بودند با انجام اقداماتی قصد انتقال مواد مخدر و فرار از دست مأموران انتظامی را داشتند.
وی بیان کرد: به منظور خنثی سازی این اقدامات، نیروهای انتظامی ضمن شناسایی دقیق جغرافیایی محل و کلیه مسیرهای فرعی و اصلی منتهی به منطقه عملیات طی ۴۸ ساعت گذشته اقدام به انسداد تمامی راه های ارتباطی قاچاقچیان کرده و پس از قطع ارتباط سوداگران مرگ با عوامل شان در بیرون از منطقه عملیات، نسبت به شناسایی محل اختفای محموله مواد مخدر اقدام کردند.
سردار طاهری افزود: شب گذشته علیرغم شناسایی دقیق محل اختفای مواد مخدر به دلیل استفاده قاچاقچیان از تاریکی شب و استقرار دیده بان های مسلح در ارتفاعات مشرف به منطقه و وجود پوشش گیاهی نخلستان و کوهستانی بودن منطقه به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب نیروهای خودی، منطقه مورد محاصره قرار گرفته و ماموران اقدام به اجرای عملیات کمین کردند.
وی گفت: صبح امروز به محض طلوع آفتاب با استفاده از کلیه توان عملیاتی پلیس، حلقه محاصره تنگ تر شده که سرانجام درگیری بین نیروهای انتظامی و قاچاقچیان مسلح آغاز شد و پس از مدتی تبادل آتش با شدت گرفتن درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ که توان رویارویی با تکاوران زبده پلیس را نداشتند با استفاده از کوهستانی بودن و عوارض زمین و پوشش گیاهی منطقه پا به فرار گذاشتند.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پایان این عملیات مأموران پلیس ضمن پاکسازی منطقه تا شعاع ۱۰ کیلومتر، ۹۹ کیسه مواد مخدر از نوع تریاک به وزن یک تن و ۳۰ کیلوگرم کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه این مأموریت بدون هیچگونه خسارت جانی پایان یافت، تصریح کرد: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار دارد.

پایگاه خبری پلیس
کد N2185564

وبگردی