آفتاب

کمیته المپیک تا پایان شهریورماه بودجه‎ای به فدراسیون‎ها نمی‎دهد

کمیته المپیک تا پایان شهریورماه بودجه‎ای به فدراسیون‎ها نمی‎دهد

کمیته ملی المپیک که بر اساس بودجه مصوب سال گذشته فدراسیون‎ها، حدود ۱۲ میلیارد تومان به حساب آنها واریز کرد تا شهریورماه پرداختی دیگری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها در سال جاری، دو هفته پیش انجام شد که طی آن حدود ۱۲ میلیارد تومان در اختیار ۴۷ فدراسیون ورزشی قرار گرفت. البته این مرحله از تخصیص زمانی انجام شد که هنوز بودجه فدراسیون ها برای سال جاری تصویب نشده بود با این حال هر یک از فدراسیون‌ها معادل ۵۰ درصد اعتبارات سال گذشته خود را دریافت کردند.

با این اوصاف فدراسیون های ورزشی تا شهریورماه دریافتی دیگری از کمیته ملی المپیک نخواهند داشت مگر اینکه طی این مدت اعتبارات قابل توجهی توسط خزانه دولت در اختیار این کمیته قرار بگیرد.

کیکاووس سعیدی خزانه دار و ذی حساب کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این خبر گفت: بودجه ای که به صورت علی الحساب در اختیار فدراسیون ها قرار گرفت، بودجه ای قابل توجه و برای یک دوره ۶ ماهه بود. در واقع تا پایان شهریورماه قرار نیست بودجه دیگری به فدراسیون ها اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: البته این موضوع به میزان تخصیصی که از خزانه دولت خواهیم داشت هم بستگی دارد. درصورتیکه تخصیص جدید پیش از شهریورماه باشد قاعدتاً تا آن زمان واریزی دوباره ای به فدراسیون ها داریم اما بعید است که این اتفاق بیفتد.

خزانه دار کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که «برای مرحله دوم توزیع اعتبارات، بودجه باقی مانده فدراسیون ها به طورکامل پرداخت می شود یا فقط بخشی از آن به حساب شان واریز می شود؟»، گفت: این موضوع به میزان تخصیصِ دولت بستگی دارد. اگر رقم بودجه ای که در مرحله بعد در اختیارمان قرار می گیرد، بالا باشد قاعدتاً حداکثر پرداختی را به فدراسیون ها خواهیم داشت. فعلاً نه زمان پرداختی مرحله دوم مشخص است و نه میزان آن.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک از این میان سه راه کاری که برای بودجه سال جاری فدراسیون ها داشت در نهایت بودجه سال ۹۷ +افزایش ۱۰ درصدی را برای آنها به تصویب رساند.

کد N2185563

وبگردی