آفتاب

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

در سال‌های اخیر عمل کاشت مو یا پیوند مو با جدیدترین متدها به‌خصوص در کشورمان ایران، پیشرفت‌های علمی و عملی فراوانی داشته و نتیجه‌ی کار در اکثر موارد برای افراد راضی‌کننده است. با ما همراه باشید تا در مورد عمل کاشت مو، روش‌های مختلف کاشت مو، مراقبت‌ها و مزایا و معایب این عمل برای شما بگوییم.

اولین و مهم ترین فاکتور در برقراری ارتباطات اجتماعی ظاهر و چهره هر فرد می باشد. داشتن موهایی پرپشت و خوش حالت، پر رنگ ترین عامل زیبایی در چهره افراد است. اما در واقع داشتن موهای خوش حالت و پرپشت به سه عامل وراثت، هورمون و سن بستگی زیادی دارد. از بین رفتن زیبایی و پرپشتی موها در برخی از افراد به دلیل مشکلات هورمونی است و در برخی افراد عوامل ارثی باعث به وجود آمدن این مورد می شود. متاسفانه آمار ریزش مو در افراد جامعه هر روزه به خاطر عوامل متعدد دیگری نیز در حال افزایش است، لذا باید به دنبال راه حل قطعی با نتیجه ای ثابت و بلند مدت برای حل این معضل بود.
اما به طور حتم پس از ریزش موها تنها راه درمان آن کاشت مو می باشد. در سال‌های اخیر عمل کاشت مو یا پیوند مو با جدیدترین متدها به‌خصوص در کشورمان ایران، پیشرفت‌های علمی و عملی فراوانی داشته و نتیجه‌ی کار در اکثر موارد برای افراد راضی‌کننده است. با ما همراه باشید تا در مورد عمل کاشت مو، روش‌های مختلف کاشت مو، مراقبت‌ها و مزایا و معایب این عمل برای شما بگوییم.

کاشت مو چیست؟


کاشت مو، یک پدیده بسیار مورد توجه در حوزه بهداشت و درمان می باشد که با ورود خود به جامعه پزشکی، تقریبا بیشتر دغدغه های مرتبط با ریزش مو و کم پشتی موها را از بین برد. کاشت مو برای اولین بار در سال 1939 فقط به عنوان یک نظریه از سوی پزشکی اهل کشور ژاپن مطرح شد. در سال 1959 تلاش های بسیار زیاد یک پزشک آلمانی بالاخره به مرحله عمل رسید. کاشت مو روشی است که امروزه می‌توان از آن به عنوان یکی از پرطرفدارترین محورهای درمانی در میان مراجعین یاد کرد.
کاشت مو روشی است برای بازگرداندن موهای از دست رفته انسان اما نمی توان همیشه به عنوان بهترین و یا تنها راه برگشت موهای از دست رفته آن را انتخاب کرد. برای انجام کاشت مو مراحلی نیاز است و الزاماتی وجود دارد که بدون در نظر گرفتن آن ها انجام کاشت مو موفقیت کاملی را همراه ندارد.
کاشت مو در قسمت‌های مختلف مثل موی سر، ابرو و ریش می‌توان انجام داد. اگر عمل کاشت مو به درستی انجام شود، موهای کاشته شده به طور طبیعی و خوش فرم رشد می کنند. موهای کاشته شده کاملا طبیعی و دائمی می باشند، به راحتی میتوانید آن ها را حالت دهید ، سشوار بکشید و استخر برودید. احتیاج به مراقبت ویژه ای ندارند و به هیچ عنوان نمی ریزند.
ذکر این نکته ضروری است که طبق بخشنامه‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متخصصان واجد شرايط برای انجام کاشت مو، متخصصان پوست، جراحان پلاستيک و جراحان سر و گردن هستند که دانش کافی در زمينه‌ی بيماری‌های پوستی و مو را دارند.

کاندید مناسب کاشت مو


• همه مردانی که الگوی طاسی مردانه دارند و دچار ریزش موی ارثی یا هورمونی شده اند.
• همه زنانی که دچار ریزش مو شده اند.
• همه افرادی که بخشی از موهای سر، ابرو یا ریش خود را به واسطه آسیب دیدگی یا سوختگی از دست داده باشند.
• اما کاشت مو برای گزینه های زیر مناسب نیست:
• زنانی که ریزش موی سرتاسری در پوست سر خود داشته باشند.
• افرادی که به اندازه کافی مو در بخش اهدا کننده ( بانک مو ) ندارند یا به اصطلاح بانک موی ضعیفی دارند.
• افرادی که پس از آسیب یا جراحی دچار زخم های کلوئیدی (زخم ضخیم، فیبری) می شوند.
• افرادی که ریزش موی ناشی از داروهایی مانند شیمی درمانی باشد.

سن مناسب کاشت مو


کاشت مو در هر سنی مناسب نیست، سن مناسب کاشت مو اصولا بالای 25 سال می باشد. معمولا برای آقایان در سنین بین 18 تا 25 سالگی عمل کاشت مو انجام نمی شود. در برخی از موارد خاص با نظر پزشک متخصص کاشت مو برای این افراد انجام می شود. اگر کاشت مو برای افراد زیر سن 25 سال با درخواست خود فرد انجام شود و خط رویش موی جدیدی که پرتر از خط رویش موی فعلی آن هاست ایجاد شود، شاید باعث رضایت فرد متقاضی شود، اما متاسفانه به دلیل امکان ریزش موهای سایر نواحی حالت بسیار زشتی در آینده خواهد گرفت. لذا جهت انجام کاشت مو بهتر از بعد از سن 25 یا حتی بهتر بعد از 27 سال انجام شود.

هزینه کاشت مو


قیمت کاشت مو در شهرهای مختلف ایران با توجه به میزان تبحر جراحان کاشت مو و برند کلینیک متفاوت می باشد. هزینه از 2.5 میلیون تومان شروع و تا 20 میلیون تومان هم دیده می شود.
در کل هزینه کاشت مو به میزان ریزش موی شما بستگی مستقیم دارد هرچه میزان ریزش بیشتر باشد هزینه کاشت موی شما بیشتر خواهد بود.
انتخاب روش کاشت مو هم از مهمترین دلایل دیگر تغییر در قیمت کاشت مو می باشد. روش های جراحی مانند FUT کم هزینه تر و روش های نوین و بدون جراحی مانند MFIT هزینه بیشتری دارند. کاشت موی SUT اصولا هزینه کاشت مو بین 4 تا 7 میلیون تومان می باشد.
نکته مهم : انتخاب بهترین روش کاشت مو توسط پزشک معالج شما انجام می شود، همیشه قبل از اقدام برای کاشت مو از جلسات مشاوره رایگان کلینیک های معتبر کاشت مو استفاده کنین.

کلینیک کاشت مو خانه سفید


انتخاب بهترین مرکز کاشت مو همیشه کاری دشوار است. کلینیک کاشت مو خانه سفید به عنوان یکی از پیشگامان عرصه پوست و مو کشور شناخته می‌شود. خانه سفید می‌تواند یکی از گزینه‌های بهترین کلینیک‌های کاشت مو برای انجام عمل کاشت مو شما باشد.
در کلینیک خانه سفید کلیه روش‌های ذکرشده در این متن توسط جراحان خبره کاشت مو انجام می‌شود. روش میکروفیت که جدیدترین روش کاشت مو نیز می‌باشد توسط بهترین جراح کاشت موی میکروفیت و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو کلینیک انجام می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از راه های زیر با کلینیک خانه سفید در تماس باشند.
آدرس: تهران، جردن، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی غربی، پلاک ۳۲۱، ساختمان خانه سفید، طبقه دوم
تلفن‌های کلینیک: (خط ویژه)  ۰۲۱۵۴۵۰۳ - 02188654370
همراه (مشاوره تلگرامی و واتس اپ) : 09122252731
وب‌سایت کلینیک www.whcl.ir
صفحه اینستاگرامhttps://instagram.com/whdc.ir


کد N2185386

وبگردی