آفتاب

تشریح 11 اقدام برای مدیریت مصرف برق/ از ساعت 12 تا 16 مصرف را کاهش دهیم

تشریح 11 اقدام برای مدیریت مصرف برق/ از ساعت 12 تا 16 مصرف را کاهش دهیم

سخنگوی صنعت برق گفت: پیک مصرف برق در فصل تابستان از ساعت 12 تا 16 است باید تلاش کنیم مصرف برق در این ساعات مدیریت شود تا مشکلی پیش نیاید

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشستی خبری با اشاره به 11 سرفصل برای مدیریت مصرف برق در کشور اظهار داشت: اصلاح تعرفه جریمه 16 درصدی برای پرمصرف‌ها، تشویق کم‌مصرف‌ها و بستانکار شدن آنها از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: پیک مصرف برق در فصل تابستان از ساعت 12 تا 16 است باید تلاش کنیم مصرف برق در این ساعات مدیریت شود تا مشکلی پیش نیاید در این رابطه طرحی را با صنایع در نظر گرفتیم که از روز قبل با آنها هماهنگ می‌شود که در چهار ساعت پیک خاموشی داشته باشند. در این راستا امسال دو هزار مگاوات تفاهم‌نامه امضا کردیم. به بخش کشاورزی نیز ابلاغ کردیم اگر در چهار ساعت پیک مصرف چاه‌ها را خاموش کنند 20 ساعت بعدی را می‌توانند از برق رایگان استفاده کنند. از این مسیر سال گذشته 700 مگاوات ذخیره‌سازی داشتیم.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: روشنایی ادارات، معابر عمومی، سرویس‌ کولرهای آبی و گازی، قطعی برق ایستگاه‌های سی ان  جی به مدت دو ساعت از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از فناوری‌های نوین جهت آگاه‌سازی از دیگر اقداماتی است که در زمینه مدیریت مصرف برق صورت می‌گیرد.

 

 

کد N2184996

وبگردی