آفتاب
یک مقام مسئول خبر داد:

جزئیات راه اندازی کارخانه نوآوری در ۵ شهر

جزئیات راه اندازی کارخانه نوآوری در ۵ شهر

رئیس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری از زمان بندی راه اندازی کارخانه های نوآوری در کلان شهرهای بزرگ کشور خبر داد.

دکتر اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص راه اندازی کارخانه‌های نوآوری در کلان شهرهای بزرگ کشور گفت: عملیات عمرانی کارخانه نوآوری در شیراز و در محل کارخانجات صنایع مخابراتی در فضایی به مساحت ۱۴ هزار متر شروع شده است و بناست تا شهریور به بهره برداری برسد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری افزود: همچنین کارخانه نوآوری مشهد که جنب دانشگاه فردوسی مشهد و در یکی از کارخانه‌های متروکه بوده است با همکاری و مشارکت شهرداری مشهد در آبان ماه به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی، قرارداد کارخانه نوآوری در یزد در محل کارخانه متروکه‌ای منعقد شده است و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مساعدت سازمان ملی زمین و مسکن اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

قادری فر با بیان اینکه معمولاً بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و بومی فعالیت کارخانه‌های نوآوری مشخص می‌شود، افزود: همچنین قراردادهای ایجاد کارخانه‌های نوآوری در تبریز و اصفهان نیز بزودی منعقد می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدواریم ایجاد این کارخانه‌های نوآوری بستر مناسبی را برای توسعه زیست بوم نوآوری در کشور مهیا سازد.

قادری فر با بیان اینکه هدف این است که در فاز اول سوله‌ها و پهنه‌های صنعتی را با بازسازی به کارخانه‌های نوآوری تبدیل کنیم، بیان کرد: ما یک محدودیت جدی در تخصیص منابع عمرانی داریم و اینکه قصد نداریم در این شرایط هزینه‌ای به هزینه‌های دولت اضافه کنیم و به ساخت و ساز ساختمان‌های جدید اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی کارخانجات نوآوری از طریق راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری اقدام می‌شود، بیان کرد: امیدواریم در کلان شهرهای کشور ایجاد کارخانه‌های نوآوری را در کنار مراکز نوآوری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما همواره در معاونت علمی به فکر هستیم که این پهنه‌های صنعتی متروکه از یک طرف و ظرفیت‌های خالی وارد چرخه نوآوری شوند و از آنها اشتغالزایی بدون دود و آلودگی‌های زیست محیطی بیرون بیاید.

کد N2184759

وبگردی