آفتاب

حناچی: در دوره جدید مدیریت وزارت اقتصاد، تهاتر بخشی از بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها آغاز شده است

حناچی: در دوره جدید مدیریت وزارت اقتصاد، تهاتر بخشی از بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها آغاز شده است

شهردار تهران در سفر دو روزه به تبریز، به همراه شهردار این شهر و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، در بازدید از چند مجموعه صنعتی تولیدکننده خودروهای سنگین و اتوبوس، گفت: ماشین‌های سنگین، اتوبوس‌های برقی و اتوبوس‌های گازی شهری از جمله مهم‌ترین نیازهای تمام کلان‌شهرهای کشور محسوب می‌شوند که می‌توانیم این محصولات را در تبریز تولید کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در حاشیه بازدید از چند مجموعه صنعتی تولیدکننده خودروهای سنگین و اتوبوس در تبریز، با بیان این‌که این بازدیدها به منظور آشنایی با ظرفیت‌های تولید ملی صورت گرفت، گفت: در تبریز توان و ظرفیت بالایی برای تولید تجهیزات موردنیاز مدیریت شهری وجود دارد.

وی افزود: این وضعیت نشان‌دهنده توانایی بالای تولیدکنندگان تبریز بوده و خوشبختانه زمینه همکاری نیز فراهم است.

شهردار تهران تصریح کرد: ماشین‌های سنگین، اتوبوس‌های برقی و اتوبوس‌های گازی شهری از جمله مهم‌ترین نیازهای تمام کلان‌شهرهای کشور محسوب می‌شوند که می‌توانیم این محصولات را در تبریز تولید کنیم.

حناچی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا امیدواری برای پرداخت بدهی‌های دولت در حوزه تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در سال‌جاری وجود دارد؟، گفت: در دوره جدید مدیریت در وزارت اقتصاد و دارایی، تهاتر بخشی از بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها آغاز شده است که در گذشته این امر وجود نداشت.

وی ادامه داد: امیدواریم فرایند این تهاتر سرعت گرفته، حجم بیشتری از بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها پرداخت شود.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کارخانه واگن‌سازی تهران توان تولید واگن‌های موردنیاز تمام کلان‌شهرهای کشور را دارد؟، اظهار کرد: در هفته جاری معاون اول رئیس‌جمهور از این مجموعه بازدید می‌کند تا زمینه توسعه و همکاری بیشتر آن با شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور فراهم شود.

حناچی تاکید کرد: قرار بر این نیست که کارخانه واگن‌سازی تهران، فقط نیاز شهرداری تهران را تأمین کند؛ بنابراین، هر یک از شهرداری‌ها که علاقه‌مند باشند می‌توانند از ظرفیت این مجموعه که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد آن فعال است، استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N2184544

وبگردی