آفتاب

با زیباترین پارک‌ها و فضاهای سبز استانبول آشنا شوید

با زیباترین پارک‌ها و فضاهای سبز استانبول آشنا شوید

استانبول زیاد به خاطر داشتن پارک‌های بزرگ و فضای سبز گسترده مشهور نیست و بیشتر تمرکز خود را صرف ساختمان‌سازی کرده است.

بااین‌حال، معدود فضاهای سبز استانبول از آسیب ناشی از شهرسازی در امان مانده‌اند و مردم می‌توانند برای فرار از زندگی شلوغ شهری به آن‌ها پناه ببرند. فلایتیو نگاهی به برخی از زیباترین پارک‌ها و فضاهای سبز این شهر انداخته است. برای خرید بلیط هواپیما همین امروز اقدام کنید.


جنگل بلگراد

بهترین مکان برای تفریح در میان درختان برگ‌پهن، از هر نظر، جنگل بلگراد است. این جنگل در ۱۵ کیلومتری شهر واقع شده و در صورت نداشتن خودرو، با اتوبوس‌هایی از میدان تقسیم قابل‌دسترس است. می‌توان مسیرهایی برای دویدن، مناطقی برای پیک‌نیک و باغ‌های کشاورزی برای بازدید را در این جنگل پیدا کرد. این جنگل که نام آن از هزاران صرب بیرون رانده‌شده از بلگراد در سال ۱۵۲۱ و تصرف آن توسط عثمانی‌ها گرفته شده، فضای سبزی بسیار وسیع با بیش از ۲ هزار گونه گیاهی بومی است. فلایتیو بهترین قیمت بلیط هواپیما استانبول را به شما پیشنهاد می دهد.


پارک ماچکا

این پارک کوچک در محله مرفه ماچکا و در مرز محله لوکس نیشان‌تاشی واقع شده است. می‌توان در این پارک شاهد حضور مردمان محلی بود که در حال پیاده‌روی، دویدن و قدم زدن با سگ‌هایشان هستند. مسیرهای داخلی کوچک‌تر پارک مناسب دویدن بوده و بسیار پرپیچ‌وخم و پردرخت هستند. به‌علاوه بخش مخصوص سگ‌ها محلی جذاب برای صاحبان سگ و رها کردن آن‌ها به‌منظور گشتی آزادانه است. می‌توان از روی پل کوچک این پارک، بخش کوهستانی ماچکا را نیز تماشا کرد. چمن‌های پارک در فصل تابستان محل مناسبی برای استراحت عموم و بهره‌مند شدن از نور طبیعی آفتاب هستند. بهترین زمان برای رزرو هتل استانبول فصل تابستان است.


پارک ییلدیز

پارک ییلدیز که در گذشته یک جنگل بود، در اواخر قرن هجدهم به یک شکارگاه برای سلاطین عثمانی بدل شد. در خلال حکمرانی سلطان عبدالحمید دوم و زمانی که او تصمیم گرفت از کاخ دلمه‌باغچه به کاخ ییلدیز نقل‌مکان کند، این اراضی تبدیل به یک پارک شدند. ییلدیز یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری استانبول محسوب شده و در فصل تابستان و شکوفه دادن گل‌ها زیبایی دوچندان می‌یابد. به‌علاوه می‌توان با ورود به مسیرهای دورافتاده پارک به دیدن عمارت‌ها و ویلاهای ساخته‌شده در دوران عثمانی در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم رفت.


پارک امیرگان

پارک امیرگان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استانبول محسوب شده و نام آن از منطقه امیرگان گرفته شده است. این پارک با مساحت ۴۸۰ هزار مترمربع، مشرف به خلیج بوسفور بوده و تصور اینکه این پارک، بدون اشاره به گل‌ها و گیاهان، عمارت‌های عمومی، مسیرهای پیاده‌روی و زمین‌های بازی آن، چقدر زیباست اصلا دشوار نیست. یکی از بهترین زمان‌ها برای مراجعه به این پارک، ماه آوریل به هنگام برگزاری فستیوال گل‌های لاله است.


مسیر ساحلی

اگرچه نمی‌توان این بخش را یک پارک نامید، اما این نوار ساحلی در بخش آسیایی شهر که از فنرباغچه تا بوستانچی ادامه دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی محسوب می‌شود. در آخر هفته‌ها، چمنزارهای این مسیر پر از مردمی می‌شود که برای استراحت و گوش دادن به موسیقی به اینجا آمده‌اند. منطقه موسوم به ساحل فشن (Moda Sahili) در بخش آسیایی نیز محل مناسبی برای قدم زدن در کنار آب یا نشستن بر روی یکی از صخره‌های بزرگ به‌منظور تماشای اطراف است.


کد N2184177

وبگردی