آفتاب
توسط انتشارات محراب قلم

«دایره‌المعارف حیات» برای نوجوانان منتشر شد

«دایره‌المعارف حیات» برای نوجوانان منتشر شد

دایره‌العارف حیات برای مخاطبان نوجوان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات محراب قلم دایره‌المعارف حیات را که ترجمه‌ای است از دایره‌المعارف کینگ فیشر با ترجمه بدری زارع و حسام‌الدین فروزان منتشر کرد.

کینگ فیشر دانش‌نامه‌ای است که مقدمه‌ای مصور از دنیای طبیعت و صف آرایی باشکوه انواع گونه‌های ساکن در آن ارائه می‌دهد. اطلاعات این دانش‌نامه بر اساس میانگین طول عمر یا چرخه حیات گونه‌ها مرتب شده است.

این دانشنامه در متن خود دارا پنج بخش اصلی است که هر بخش شامل سه نوع مطلب برای مخطاب است. مولفان همچنین در کتاب بر مبنای چهار گروه جداگانه شامل بخش میکرو ارگانیسم‌ها، گیاهان و قارچ‌ها، بی‌مهرگان و مهره‌داران مطالب کتاب را ارائه کرده‌اند.

گراهام. ال بی نر در مقدمه خود بر این اثر درباره آن تصریح کرده است که این دانش‌نامه زندگی خارق‌العاده جانوران و گیاهان اطراف آنها را کاووش و نشان می‌دهد که زندگی آنها تا چه اندازه متمایز با یکدیگر است.

به گفته وی این دانش‌نامه سعی کرده است تا تنوع زیستی سیاره زمین را با اشکال و رنگ‌های آن مورد بررسی قرار داده و امیدوار است با این کار در احترام‌برانگیزی و حفظ آنها توسط مخاطبانش کاری به پیش برده باشد.

بینز در مقام مولف این تاب فازغ‌التحصیل دانشگاه آبردین اسکاتلند و بریتیش کلمیا است و در پنج سال اخیر در کار پژوهش به روی گونه‌های جانوری در اندونزی مشغول بوده است و در عین حال در حال تحصیل در مقطع دکتری در کمبریج نیز هست.

این دانش‌نامه را انتشارات محراب قلم با قیمت ۵۶ هزار تومان منتشر کرده است.

کد N2184171

وبگردی