آفتاب

پیش بینی هواشناسی | وقوع رگبارهای پراکنده در استان های واقع در نوار شمالی

پیش بینی هواشناسی | وقوع رگبارهای پراکنده در استان های واقع در نوار شمالی

یک کارشناس هواشناسی اعلام کرد، برخی استان‌های واقع در نوار شمالی کشور طی سه روز آینده شاهد رگبارهای پراکنده و باران خواهند بود.

فریبا گودرزی گفت: در سه روز آینده طی اوایل شب در برخی استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و در کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، غرب اصفهان، شرق لرستان، استان مرکزی، همدان، تهران، البرز و شمال فارس رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش بادهای شدید موقتی را داریم.
وی ادامه داد: این بارش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه دارد؛ همینطور برای این مدت روی شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل باد و گرد و خاک داریم.
به گفته گودرزی، در تهران از بعدازظهر امروز شاهد افزایش ابر و گاهی هم وزش بادهای به نسبت شدید خواهیم بود؛ همچنین امشب در ارتفاعات این استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد. بیشینه دمای هوای تهران امروز ۳۷ درجه و کمینه دمای آن ۲۶ درجه خواهد بود؛ یکشنبه و دوشنبه دمای هوای تهران در حدود یک یا دو درجه کاهش می‌یابد.
این کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد که از فردا یکشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور به صورت جزئی خنک‌تر می‌شود اما در سایر نقاط دمای هوا تفاوتی نمی‌کند.
گودرزی در مورد گرم‌ترین و سردترین نقطه کشور نیز گفت: گرم‌ترین نقطه کشور امیدیه و شوش در استان خوزستان هستند که دیروز دمای ۴۹ درجه را داشتند و خنک‌ترین نقاط کشور اردبیل و شهرکرد هستند که امروز صبح دمای هوای ۱۰ درجه سانتی گراد را تجربه کردند.

ایرنا
کد N2183948

وبگردی