آفتاب
حجت‌الاسلام گواهی در گفتگو با مهر:

حفظ استقلال کشور با روحیه مماشات و مذاکره محقق نمی‌شود

حفظ استقلال کشور با روحیه مماشات و مذاکره محقق نمی‌شود

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه حفظ استقلال کشور با روحیه مماشات و مذاکره محقق نمی‌شود، گفت: هرجا محکم ایستادگی کرده‌ایم به موفقیت دست یافته‌ایم.

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگی استکبار ستیزی و عدم پذیرش ظلم امام خمینی (ره) و اینکه این شیوه رفتاری با توجه به شرایط امروز کشور و فشار دشمن برای کشاندن ایران پای میز مذاکره، چگونه می‌تواند الگویی برای مسئولان باشد اظهار داشت: زمانی که به سیره و روش زندگی حضرت امام خمینی نگاه می‌کنیم، راه موفقیت ایشان روحیه استکبار ستیزی و سر تسلیم مقابل زور گویان پایین نیاوردن است.

وی با بیان اینکه هر کشوری برای موفقیت باید استقلال خود را حفظ کند، تاکید کرد: حفظ استقلال کشور با روحیه مماشات و مذاکره محقق نمی‌شود، هر زمانی که ما در برخورد با دشمن مماشات داشته‌ایم، آسیب دیدیم.

گواهی در ادامه با اشاره به تاریخ مذاکرات صورت گرفته با آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هرگاه به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم می‌بینیم وقتی برخی مسئولین در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی کوتاه آمدند کشور ما متضرر شده است و هرجا محکم ایستادگی کرده‌ایم و مسئولین روحیه استکبارستیزی داشته‌اند به موفقیت دست یافته‌ایم.

وی استکبار ستیزی و عدم پذیرش ظلم را از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی دانست و افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب با گذشت ۳۰ سال از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با همان ویژگی‌ها و اصول به بهترین شکل ممکن کشور را پیش می‌برند و برعکس سایر انقلاب‌ها در جهان که رهبران آنها پس از مدتی از پیگیری آرمان‌های انقلاب خسته شده و از شعارها و اهداف انقلاب کوتاه می‌آیند، انقلاب ما با رهبری ولایت فقیه با قدرت آرمان‌های خود را ادامه می‌دهد.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی کل قوا اظهار داشت: شهید مطهری می‌گوید من چهار ویژگی را در امام خمینی (ره) دیدم، ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا، ایمان به قول و ایمان به هدفش. امام راحل هدفی که انتخاب کرده بود را تا آخر عمر دنبال کرد و حرفی که در سال ۴۲ زد در سال ۵۷ و آخر عمرشان در سال ۶۸ نیز تاکید داشت. روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و کوتاه نیامدن در برابر تهدیدات آنها در رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همانند امام وجود دارد.

وی ایستادگی در برابر دشمن راه موفقیت یک ملت دانست و گفت: امام خمینی و مقام معظم رهبری و مردم مسیر درستی را انتخاب کردند و در این سال‌ها با قدرت پای آرمان‌ها و استقلال کشور ایستاده‌اند و حاضر نیستند در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان انقلاب از این آرمان‌ها دست بردارند.

کد N2183887

وبگردی