آفتاب
تکواندو گرندپری؛

حسینی با شکست قهرمان المپیک و جهان به فینال رسید/مردانی برنز گرفت

حسینی با شکست قهرمان المپیک و جهان به فینال رسید/مردانی برنز گرفت

تکواندوکار میانه ای تیم ملی کشورمان که رقابتهای جهانی را به دلیل نرسیدن روادید از دست داده بود با برتری مقابل نماینده چین به دیدار نهایی وزن ۶۸- کیلوگرم راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مبارزات روز نخست از این رقابتها بعد از شکست و حذف سروش احمدی، میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود به نهایی راه یافت. کار بزرک حسینی در مرحله نمیه نهایی بود که با ارائه یک مبارزه برتر «شوای ژائو» از چین با مدال‌های طلای جهان و المپیک را ۱۷ بر ۷ از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

وی با برتری ۲۸ بر ۵ مقابل «سوهون کیم» از آمریکا، ۱۱ بر ۱۰ برابر «ادیوال پونتس» از برزیل، و ۲۷ بر ۷ در پیکار با «لوره برسیس» از کرواسی راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی برای کسب مدال طلا در مبارزه پایانی باید «دای هون لی» از کره جنوبی مبارزه کند.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم سجاد مردانی در پیکار با «رامین عزیزوف» از آذربایجان ۱۱ بر ۳ صاحب برتری شد. وی در ادامه «جاناتان هیلی» از آمریکا را ۱۳ بر ۹ از پیش رو برداشت و سپس «ودران گولس» از کرواسی را ۱۹ بر ۱۵ شکست داد. وی در نیمه نهایی برابر «ولادیسلاو لارین» از روسیه باخت و برنز گرفت. مردانی برابر این روسی که مدال طلای ۲۰۱۹ جهان در وزن ۸۷- کیلوگرم را در اختیار دارد، دو راند عالی مبارزه کرد، ولی «لارین» با ضربات خود روی سرو صورت مردانی، ۹ بر ۴ مبارزه را به سود خود خاتمه داد.

این دوره از مسابقات با حضور ۲۵۶ تکواندوکار از ۶۰ کشور امروز آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کد N2183865

وبگردی