آفتاب

مشکل کمبود تجهیزات برای اطفای حریق جنگل‌های بهبهان

مشکل کمبود تجهیزات برای اطفای حریق جنگل‌های بهبهان

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌ها در بهبهان نسبت به کمبود تجهیزات برای اطفای حریق گلایه و ابراز امیدواری کرد که بخشی از اعتبار سیل به منظور تأمین این تجهیزات اختصاص یابد.

محمدرضا تابش در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: از شب گذشته یک آتش سوزی در اثر رعد و برق در خوزستان رخ داده که بخش‌هایی از استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات بدیل تنگه تکاب و نامداری را درگیر خود کرده است. البته آتش سوزی منطقه بدیل با همت قابل تقدیر مردم و مجموعه این عوامل انسانی محیط زیست و محیط بانی مهار شد ولی در تنگه تکاب که یک منطقه صعب العبور است مسئولین ذیربط از استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تلاش برای مهار آتش هستند.


وی اضافه کرد: شروع این آتش‌سوزی از منطقه حفاظت شده بوده و علت اصلی آن هم رعد و برق عنوان شده ولی شایعاتی هم وجود دارد که در برخی مناطق که باغ‌های مردم است اختلافات محلی و سودجویی موجب این آتش‌سوزی شده است. در هر حال از مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان می‌خواهم اینکه آتش سوزی طبیعی یا عمدی بوده را مورد توجه قرار دهند.


تابش با تأکید بر ضرورت تأمین هلی کوپتر امدادی برای اطفای حریق اضافه کرد: مردم و مدیران کل منابع طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و فرمانداری در این زمینه خوب عمل کردند اما مشکل کمبود تجهیزات نیز در این منطقه وجود دارد، از جمله اینکه تنها یک هلیکوپتر آبپاش آن هم در کرمانشاه وجود دارد و هرمزگان، خوزستان و بوشهر مجهز به هلی‌کوپتر آب پاش نیستند لذا ما امیدواریم بخشی از اعتباری که برای سیل اختصاص یافته به این منظور اختصاص یابد.


رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان بیان اینکه تجهیزات کافی برای جنگلبانان یا اطفای حریق وجود ندارد، از آسیب دیدگی جنگل‌های بلوط، مراتع و بخشی از منابع طبیعت در این آتش سوزی ابراز تأسف کرد.


انتهای پیام

کد N2183716

وبگردی