آفتاب
با انتشار تصویری از هلال ماه؛

سازمان فضایی اروپا عید فطر را تبریک گفت

سازمان فضایی اروپا عید فطر را تبریک گفت

سازمان فضایی اروپا با انتشار تصویری از هلال ماه و زمین عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت. این تصویر از فاصله ۸ میلیون کیلومتری زمین ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی اروپا با انتشار تصویری از هلال ماه در حساب کاربری اینستاگرام خود عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت.

این سازمان درباره این تصویر نوشت: «مارس اکسپرس» از فاصله ۸ میلیون کیلومتری زمین، تصویری از هلال ماه و زمین را ثبت کرده است. با این عکس عید فطر را به مسلمانان تبریک می‌گوئیم.

مارس اکسپرس یک مأموریت فضایی است که توسط سازمان فضایی اروپا به مریخ ارسال شده است.

مأموریت مارس اکسپرس برای کاوش سیارهٔ مریخ انجام می‌شود و در حقیقت نخستین مأموریت سیاره‌ای این سازمان به حساب می‌آید. مأموریت مارس اکسپرس به مطالعه مدار داخلی، زیر سطحی، سطح و اتمسفر و محیط زیست سیاره مریخ اختصاص یافته‌است.

مارس اکسپرس شامل دو بخش مدار گرد مارس‌اکسپرس و دیگری کاوشگر بی گل ۲ است. بی گل ۲ نیز در حقیقت با هدف انجام پژوهش‌های دگر زیست‌شناسی و ژئوشیمی طراحی شده است. اگر چه این کاوشگر در قرارگیری و تکمیل برنامه پس از فرود خود بر سطح مریخ موفق نبود، اما مدارگرد آن همچنان با موفقیت به انجام اندازه‌گیری‌های علمی از اوایل سال ۲۰۰۴ ادامه می‌دهد که دربرگیرنده تصویربرداری با وضوح بالا و نقشه‌برداری‌های کانی‌شناسی از سطح مریخ، صدا-رادار گرافی ساختار زیر سطحی تا عمق پرمافروست، تعیین دقیق ترکیب و گردش جوّی و بررسی چگونگی تعامل جو با محیط میان‌سیاره‌ای است.

کد N2183538

وبگردی