آفتاب

ابداع مبلمان رباتیک برای آپارتمان های کوچک

ابداع مبلمان رباتیک برای آپارتمان های کوچک

شرکت ایکیا با همکاری یک استارت آپ آمریکایی مبلمانی رباتیک ابداع کرده که مناسب آپارتمان های کوچک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت ایکیا قصد دارد یک مبلمان رباتیک را ابداع کند.

درهمین راستا ایکیا اعلام کرده با استارت آپ آمریکایی Ori مشغول همکاری است که مبلمان رباتیکی بسازد که برای زندگی در آپارتمان‌های کوچک مناسب است.

مبلمان مذکور ROGNANنام گرفته و در ۲۰۲۰ میلادی عرضه می شود.

هرچند اصطلاح مبلمان رباتیک تصویری از فیلم‌های علمی تخیلی را به یاد می‌آورد اما احتمالاً شامل مبلمانی خواهد بود که روی چرخ‌ها حرکت می‌کنند. تصویری از طرح اولیه چنین مبلمانی یک کمد بزرگ همراه کاناپه‌ها در یک سو و تختخواب در سوی دیگر آن را نشان می‌دهد. با فشار دکمه‌ای تختخواب زیر این واحد جمع و در نتیجه فضای کف اتاق خالی می‌شود.

کل این یونیت که روی مسیری ریلی به عقب و جلو می‌رود، فضای ذخیره زیادی را فراهم می‌کند.

علاوه برآنچه گفته شد یک میز تحریر تاشو نیز وجود دارد. در تصویر منتشر شده می‌تواند بخش زیادی از مایحتاج ضروری را نگهداری کرد. چنین یونیتی مساحتی معادل ۱۰ متر مربع دارد.

این درحالی است که هر روز تعداد بیشتری از افراد زندگی در شهرهای شلوغ را برمی گزینند و این دو شرکت چنین یونیتی را راه حلی برای استفاده بهینه از فضای اندک می‌دانند.

ایکیا این مجموعه مبلمان را به عنوان بخشی از برنامه سالانه روز طراحی دموکراتیک خود را ارائه کرده است. علاوه برآن شرکت مذکور آپدیت‌هایی برای اپلیکیشنTRADFRI عرضه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد سیستم‌های نورپردازی مخصوص خود را طراحی کنند.

کد N2182958

وبگردی