آفتاب

زلزله حوالی قصرشیرین را لرزاند | اعزام گروه های ارزیاب هلال احمر به قصرشیرین

زلزله حوالی قصرشیرین را لرزاند | اعزام گروه های ارزیاب هلال احمر به قصرشیرین

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق ۱۱ کیلومتری زمین صبح امروز - چهارشنبه - حوالی قصرشیرین در استان کرمانشاه را لرزاند.

آفتاب: به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت ۸ و ۶ دقیقه و ۱۶ ثانیه امروز به وقوع پیوست.
براساس این گزارش، این زلزله با موقعیت طول جغرافیایی ۴۵.۶۶ و عرض جغرافیایی ۳۴.۴۶ در عمق یازده کیلومتری زمین ثبت شده است.
این زمین لرزه در ۹ کیلومتری قصرشیرین، ۱۸ کیلومتری سرپل ذهاب و ۴۲ کیلومتری گیلانغرب به وقوع پیوسته است.
پیش از این نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۸ و ۳ دقیقه و ۶ ثانیه امروز حوالی قصرشیرین در استان کرمانشاه را لرزانده بود.
تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام سه گروه ارزیاب اعزام سریع هلال احمر به منطقه زلزله زده قصرشیرین در استان کرمانشاه خبر داد.
«مرتضی سلیمی» افزود: با کسب خبر وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری در این منطقه، ستاد بحران در مرکز کنترل و هدایت سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه دستور اعزام گروه‌های ارزیاب از شعبه هلال احمر شهرستان قصرشیرین به منطقه زلزله زده صادر شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون گروه‌های ارزیاب اعزامی هلال احمر در منطقه زلزله زده حضور دارند و مشغول انجام ارزیابی‌های اولیه وقوع این زمین لرزه هستند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: هنوز گزارشی از میزان خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است و با کسب اخبار تکمیلی از منطقه زلزله زده خسارات و تلفات جانی احتمالی آن متعاقباً اعلام می شود.
ایرنا
کد N2182857

وبگردی