آفتاب

آبرسانی به 8.7 میلیون نفر روستایی تا پایان دولت دوازدهم

آبرسانی به 8.7 میلیون نفر روستایی تا پایان دولت دوازدهم

وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 6.5 میلیون نفر از هموطنان روستایی ما از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم به هشت میلیون و 700 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های برق‌رسانی استان خراسان‌شمالی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در جریان این سفر پروژه‌های برق‌رسانی به 22 روستای زیر 20 خانوار، توسعه اتوماسیون شبکه‌های توزیع برق از 135 نقطه به 455 نقطه و تبدیل دو هزار کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو افزود: در آینده نزدیک با سفر رئیس جمهور به استان طرح‌های وسیع‌تری در بخش آب و برق افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم به طور متوسط هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی متصل شده‌اند و در طی 6 سال اخیر حدود 6.5 میلیون نفر از هموطنان روستایی ما از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم به هشت میلیون و 700 هزار نفر خواهد رسید.

اردکانیان تاکید کرد: در بخش برق نیز به طور متوسط هر هفته هشت روستای کشور به شبکه برق متصل شده است و در حال حاضر در تلاش برای برق رسانی به روستاهای کم جمعیت و زیر 10 خانوار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فراهم شده زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر کشور است، ادامه داد: در خراسان شمالی حدود 45 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند که در عین حال بهره‌مندی از امکانات رفاهی به شغل موثر تولید مشغول هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: امیدواریم این نسبت جمعیت روستایی به شهری در سایر نقاط کشور نیز الگو قرار بگیرد تا بخش مولد ما هر چه بیشتر از فرصت‌های موجود برای تولید مواد غذایی و تامین امنیت غذایی کشور استفاده کنند.

کد N2182572

وبگردی