آفتاب
فقدان زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی-۲

خوراک ارزان؛ سد راه توسعه زنجیره محصولات متانول

خوراک ارزان؛ سد راه توسعه زنجیره محصولات متانول

خوراک و سوخت ارزان تحویلی به واحدهای متانولی باعث بی‌توجهی به زنجیره ارزش و شکل گیری حاشیه سود ۵۰درصدی آنها شده در حالیکه یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های متانول دنیا حاشیه سود ۱۲.۲درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت متانکس آمریکا یکی از بزرگترین تولید کننده‌های متانول دنیا با ظرفیت ۷.۲ میلیون تن در کشورهای آمریکا، نیوزلند، ترینیداد، مصر، کانادا و شیلی حدود ۱۴ درصد از کل ظرفیت دنیا را در اختیار دارد. هدف از ایجاد واحدهای پتروشیمی، تصاحب بازارهای مصرف کشورهای مختلف است. در واقع متانکس دارای زنجیره تولید، تأمین و توزیع در سراسر قاره اقیانوسیه، آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای جنوبی است. همچنین این شرکت با در اختیار داشتن بزرگترین شرکت حمل و نقل اقیانوس پیما در دنیا با نام Waterfront (واترفرانت) همچنین مخازن عظیم نگهداری متانول، بی وقفه در حال فروش متانول در نقاط مختلف دنیا است. همچنین این شرکت ۳ واحد طرح تبدیل متانول به الفین را سال گذشته بهره برداری کرد.

این شرکت با توجه به احداث واحدهای MTP و MTO در چین و همچنین حمایت‌های سازمان‌های جهانی برای ترویج سوخت پاک از متانول، چشم انداز آینده مصرف متانول در دنیا را مثبت ارزیابی می‌کند. متانکس در سال ۲۰۱۷ میلادی توانسته است بالاترین سود خالص را از زمان بهره برداری تا کنون کسب کند.

کد N2182523

وبگردی