آفتاب
دبیر ستاد گیاهان دارویی مطرح کرد:

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویر احمد در حوزه گیاهان دارویی

ظرفیت بالای کهگیلویه و بویر احمد در حوزه گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی گفت: کهگیلویه و بویر احمد در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد که می تواند اشتغال زا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین عصاره در نشست ستاد فرماندهی شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت مطلوب کهگیلویه و بویر احمد در حوزه گیاهان دارویی و شرکت های دانش‌بنیان توانمند مستقر در این استان افزود: استعداد فوق العاده ای در بحث پوشش های گیاهی و گیاهان دارویی و صنعتی این استان وجود دارد که با دوری از کارهای مقطعی به یک پیشرفت پایدار منجر خواهد شد.

عصاره ادامه داد: در راستای تعیین خط مشی مشخص و پیمودن گام‌های واحد برای توسعه صنعت کشت و بهره برداری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد، از دو سال گذشته فرآیند تدوین نقشه راه گیاهان دارویی استان آغاز شد. با همکاری دانشگاه ها اکنون این نقشه راه تدوین شده است و ضمن روشن ساختن افق‌های فراروی صنعت گیاهان دارویی استان، می تواند در توسعه اشتغال و ارزش افزوده این حوزه کارساز باشد.

عصاره با تأکید بر اینکه باید در حوزه گیاهان دارویی، تفکر کشت و صنعتی وجود داشته باشد افزود: کشت به تنهایی کافی نیست و باید نظام کشت مبتنی بر قرارداد وجود داشته باشد. خوشبختانه چند شرکت دانش بنیان توانمند در این استان مستقرند که با پیشرفته ترین تجهیزات و صادراتی که دارند می توانند به شتابدهنده‌هایی تبدیل شوند که خود، زمینه ساز رونق کسب و کارهای استارتاپی در این استان باشند.

کد N2182246

وبگردی