آفتاب
زهرا صدراعظم نوری:

۵هزار و ۷۸۹ ساختمان در سال ۹۷ دچار آتش‌سوزی شده‌اند

۵هزار و ۷۸۹ ساختمان در سال ۹۷ دچار آتش‌سوزی شده‌اند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از وقوع حریق در ۵هزار و ۷۸۹ ساختمان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز صبح این شورا، در توضیح لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلند مرتبه پرخطر شهر تهران گفت: با توجه به افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران و همچنین وقوع حادثه پلاسکو ضرورت داشت تا تمهیداتی برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابل حریق در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۵هزار و ۱۲۱ ساختمان بلند مرتبه در تهران طی سالها پروانه ساخت گرفته است، گفت: همچنین از این تعداد ۳هزار و ۱۲۳ ساختمان پایان کار گرفته‌اند که در سال ۹۷، ۱۵۵ ساختمان ۹طبقه بیشتر، ۴۵۷ ساختمان تجاری ،۲۱۳ ساختمان تجمیعی دولتی_تجاری_اداری و در مجموع ۵هزار و ۷۸۹ ساختمان دچار حریق شده‌اند که آمار قابل توجهی است.

او ادامه داد: شورای شهر تهران در مهرماه ۹۶ شهرداری را موظف کرد که برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های بلند مرتبه را به شورا ارسال کند که شهرداری در اقدامی قابل تامل این لایحه را یکسال بعد و در آبان‌ماه ۹۷ به شورا ارسال کرد که دارای ایراداتی بود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: این لایحه فاقد برنامه عملیاتی کارآمد در حوزه شناسایی و اولویت بندی بود و همچنین در متن لایحه و موضوع ترغیب مالکان به خود ایمنی ساختمان‌هایشان ابهاماتی وجود داشت که در کارگروهی با حضور نمایندگان کمیسیون شهرسازی و معماری، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، کمیسیون عمران و حمل و نقل، سازمان آتش‌نشانی و اداره کل ساختمان این ابهامات برطرف شد.

نوری با بیان اینکه در این اصلاحیه اولویت به ایمن‌سازی در مقابل حریق داده شد، گفت: همچنین نتایج اجرای مصوبات گذشته و گزارش ملی حادثه پلاسکو نیز مورد بررسی قرار گرفت و تعاریف لایحه تدقیق شد.

کد N2181396

وبگردی