آفتاب
در نشست خبری عنوان شد؛

بیمارستان های آموزشی رایگان شود/۲۰ هزار جراح داریم

بیمارستان های آموزشی رایگان شود/۲۰ هزار جراح داریم

دبیر اجرایی کنگره چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران، گفت: برای اینکه مشکلات نظام سلامت کشور تا حدودی حل شود، بهتر است که خدمات در بیمارستان های آموزشی رایگان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد میر، روز شنبه در نشست خبری چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران که از ۱۸ تا ۲۲ خرداد ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز در کشور ما تمام بیماران توقع دارند بالاترین کیفیت خدمات درمان را دریافت کنند اما در مواقعی تحریم‌ها جلوی این موضوع را می‌گیرد. بهترین کار این است که مانند گذشته بیمارستان‌های آموزشی رایگان شوند و بیمارستان‌های خصوصی مانند سابق به کار خود ادامه دهند.

در ادامه مصطفی جابر انصاری دبیر علمی چهل و سومین کنگره جراحان ایران، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته است، بحث تصادفات و تروما است، به طوری که سالانه ۱۹ هزار نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و ۳۵ هزار نفر مصدوم می‌شوند.

وی افزود: درمان سرطان‌ها، مشکلات آموزشی و معیشتی جراحان جوان در این کنگره در قالب میزگردها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جابر انصاری با اشاره به ارائه ۴۰۳ مقاله به کنگره امسال، گفت: در این کنگره ۹۸ میزگرد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم برنامه‌های علمی و عملی همراه با بیان مواردی از مشکل بیماران، با استفاده از تصویر و کلیپ‌های کوتاه اجرا شود. همچنین تاکید شده که میزگردها به صورت دوجانبه و پرسش و پاسخ با جمع بندی نهایی برگزار شود که در نهایت سود آن به نفع درمان علمی و صحیح بیماران خواهد بود.

جابر انصاری افزود: در حال حاضر تقریباً ۲۰ هزار متخصص جراحی در ۱۶ رشته جراحی در کشور فعال هستند.

در ادامه این نشست خبری، سیاوش صحت دبیر علمی جامعه جراحان ایران، اظهار داشت: متأسفانه در داخل کشور برخی تجهیزات بیمارستانی تولید نمی‌شود و ما باید آنها را وارد کنیم، به همین دلیل در صورت فرسوده شدن این تجهیزات توان به روز کردن آنها فراهم نیست.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر بر نظام سلامت کشور حاکم است، افزود: اگر ارائه خدمات به مردم و بیماران مثل دهه‌های گذشته باشد و بیمارستان‌های آموزشی برای ارائه خدمات به مردم، رایگان شود، این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

صحت با عنوان این مطلب که بیمارستان‌های کشور دچار فرسودگی شده‌اند، گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در حوزه سلامت، مقرون به صرفه نیست.

کد N2181007

وبگردی