آفتاب
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نسخه قانونی تعلیم و تربیت است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نسخه قانونی تعلیم و تربیت است

مشاور وزیرآموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نسخه قانونی تعلیم و تربیت اسلامی و ملی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گردهمایی و دوره آموزشی مدیران، معاونان و نماینده گروه‌های آموزشی مدارس استعدادهای درخشان شهرستان‌های استان تهران با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

در این همایش رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش به تبیین فرازهایی از سند تحول بنیادین پرداخت و اظهار کرد: تعلیم و تربیت جز حقوق مردم و از وظایف حاکمیت است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راهی است که مسیرهای قانونی خود را طی کرده و به تصویب رسیده و این سند نسخه قانونی تعلیم و تربیت اسلامی و ملی کشور است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به برخی از گزاره‌های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی از جمله وطن‌دوستی و افتخار به ارزش‌های اصیل، ارتقای جایگاه و نقش تربیتی خانواده، صیانت از وحدت علمی اشاره کرد و گفت: ریل گذاری‌برای قطار تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول است و راهبران فقط می‌توانند به این حرکت شتاب ببخشند و در واقع سند تحول فصل مشترک تمام اجزای آموزش و پرورش است.

مددی افزود: قلب سند تحول بنیادین، تربیت همه‌جانبه در ساحت‌های شش گانه است.

وی تاکید کرد: این تصور که تربیت فقط کار مربی تربیتی است تصور غلطی است زیرا هر آموزشی منجر به پرورش می‌شود و هر پرورشی به دور از آموزش میسر نیست.

مددی خاطر نشان کرد: در سند تحول آمده که مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و در کشور هیج جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد. عملکرد آموزش و پرورش را باید در مدرسه جست‌وجو کنیم.

فاطمه مهاجری رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان هم در سخنانی در این گردهمایی اظهار کرد: ما می‌دانیم با سند تحول بنیادین که یک سند بالا دستی است فاصله داریم ولی باید تلاش کنیم تا این فاصله را از میان برداریم.

وی افزود: باید تربیت همه جانبه را در مدرسه دنبال کنیم. مدال‌آوری در آموزش برای تربیت کافی نیست.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: حرف اصلی سند تحول تربیت همه‌جانبه است و سعی می‌کند از همه جهت انسان کاملی را تربیت کند.

وی خاطر نشان کرد: یعنی با عمل به این سند انسانی ساخته خواهد شد که در هر نقشی قرار بگیرد وظیفه خود را به بهترین شکل ادا می‌کند و او نه فقط یک جراح خوب می‌شود بلکه وقتی مادر است یک مادر کامل و وقتی پدر است خصوصیات یک پدرکامل را به منصه ظهور می‌رساند.

مهاجری با اشاره به ویژگی‌های مثبت دانش آموزان سمپاد بیان کرد: آرزومندیم مدارس استعدادهای درخشان در تحقق سند تحول در کشور تبدیل به الگو شوند.

کد N2180760

وبگردی