آفتاب
روز شنبه انجام می شود؛

پرداخت پاداش به مدال آوران اندونزی و ابهام در اهدای پاداش سایرین

پرداخت پاداش به مدال آوران اندونزی و ابهام در اهدای پاداش سایرین

مراسم پرداخت پاداش مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی فردا برگزار می شود اما مشخص نیست اهدای پاداش دیگر مدال آوران سال ٩٧ چه زمانی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از گذشت دو ماه و نیم از سال جاری، قرار است مراسم تقدیر از مدال آوران سال ٩٧ روز شنبه برگزار شود. البته در این مراسم صرفاً آن دسته ورزشکارانی که در بازی های آسیایی و پاراآسیایی مدال آور شدند، تقدیر خواهند شد.

مراسم روز شنبه در حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار می شود اما اینکه ورزشکاران دعوت شده به این مراسم بر چه اساس پاداش خود را دریافت می کنند، مشخص نیست. ضمن اینکه در مورد زمان تقدیر از سایر مدال آوران سال گذشته هم هیچ گونه اطلاع رسانی نشده است.

ورزشکاران مدال آور در اندونزی چگونه پاداش می گیرند؟
کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی توسط ٦٢ ورزشکار صاحب ٢٠ مدال طلا، ٢٠ مدال نقره و ٢٢ مدال برنز شد. ٤١ مدال طلا، ٤٢ مدال نقره و ٤٣ مدال برنز کارون بازی های پاراآسیایی هم توسط ١٤٧ ورزشکار (با محاسبه تعداد ورزشکاران تیمی) به دست آمد ضمن اینکه در این رویداد ورزشکارانی مانند ساره جوانمردی و شاهین ایزدیار بیش از یک مدال کسب کردند.

٢٧ هزار سکه برآورد اولیه برای پرداخت پاداش به این تعداد ورزشکار بود. البته تصویب ١٦٠، ٨٠ و ٤٠ سکه برای مدال آوران طلا، نقره و برنز اندونزی که توسط ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک انجام شد بر اساس سکه یک میلیون تومانی بود درحالیکه رقم سکه امروز چندبرابر شده است.

بنابراین به خاطر لزوم تامین هزینه سرسام آور برای تهیه ٢٧ هزار سکه موردنظر که رقمی حدود ٤٠ میلیارد می شود، مشخص نیست پاداش مراسم فردا چگونه پرداخت می شود اگرچه پیش از این صحبت هایی مبنی بر جایگزین شدن کارت هدیه مطرح شده بود.

ابهام در زمان تقدیر از دیگر مدال آوران ٩٧
‌به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته علاوه بر ورزشکارانی که در بازی های آسیایی و پاراآسیایی صاحب مدال شدند، بودند ورزشکاران دیگری که در میادین رسمی آسیایی و جهانی رشته خود روی سکو رفتند اما وزارت ورزش فعلاً برنامه ای برای تقدیر از آنها ندارد.

اینکه چرا باید تقدیر از مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی جدا و زودتر از دیگر مدال آوران برگزار شود، مشخص نیست. شاید اعتراضات گسترده ای که این ورزشکاران نسبت به تاخیر در زمان پرداخت پاداش های شان داشتند باعث تعجیل وزارت ورزش در برگزاری مراسم تقدیر برای آنها شده که البته توجیه مناسبی نیست. این موضوع قطعاً با اعتراض و واکنش سایر مدال آوران سال گذشته همراه خواهد بود به خصوص اینکه هنوز برنامه ای برای آنها ارائه نشده است.

مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مراسم روز شنبه صرفاً برای مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی است، در مورد زمان تقدیر از دیگر قهرمانان ٩٧ گفت: زمان برگزاری این مراسم مشخص نیست، اینکه امسال برگزار شود یا نه هم مشخص نیست، البته تلاش وزارتخانه این است که در اولین فرصت بودجه لازم برای این کار را هم فراهم کرده و مراسم را برگزار کند.

کد N2180203

وبگردی