آفتاب
افشار دوست در گفتگو با مهر:

ایران می‌تواند ایتالیا را شکست دهد/ «ایگور» باید امتیاز جمع کند

ایران می‌تواند ایتالیا را شکست دهد/ «ایگور» باید امتیاز جمع کند

دبیر اسبق فدراسیون والیبال گفت: زمان آن فرا رسیده تا تیم ایران در جمع شش تیم برتر لیگ ملت‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ ملت‌های والیبال از ۱۰ خردادماه آغاز به کار می‌کند و تیم ملی کشورمان در هفته نخست مسابقات با تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان رقابت خواهد کرد.

محمود افشار دوست در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وضعیت تیم ملی بسیار خوب است. بازیکنان تمرینات با نشاط و با انگیزه‌ای را پشت سر گذاشتند. شرایط آمادگی جسمانی مناسب است و این نشان دهنده ی یک تیم آماده برای حضور در رقابت‌ها است.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال تاکید کرد: کولاکوویچ برای خط زدن یک بازیکن و ارائه لیست چهارده نفره کار سختی دارد. شرایط فنی خوبی داریم و می‌توانیم پس از چندین سال در رقابت‌های لیگ جهانی هفته نخست را با پیروزی آغاز کنیم.

وی درباره ارزیابی اش از تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان حریفان ایران در هفته نخست مسابقات گفت: در هفته ابتدایی رقابت‌ها می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. لیست بازیکنان ایتالیا جوان است و تیم ما توانایی غلبه کردن بر ایتالیایی‌ها را دارد. تیم چین نیز از حضور لوزانو بهره می‌برد و همین می‌تواند دلیلی بر شناخت او از تیم ایران باشد، بازی نزدیک و قشنگی مقابل چین خواهیم داشت. چینی‌ها پاسور، پشت خط زن و سرعتی زن‌های خوبی دارند اما قدرت تیم ایران بیش‌تر است. آلمان‌ها نیز والیبال با نظم و انضباطی دارند و خیلی کم اشتباه ظاهر می‌شوند، قطعاً بازی سختی مقابل این تیم داریم.

افشار دوست افزود: امیدوارم هفته نخست هفته خوبی برای والیبال ایران باشد و نتایج خوبی رقم بخورد. زمان آن فرا رسیده تا در جمع ۶ تیم قرار گیریم. ایگور کولاکوویچ باید در هفته‌های اول و دوم خارج از ایران تا می‌تواند امتیازها را جمع آوری کند و سپس در هفته‌هایی که ایران میزبان است از بازیکنان جوان استفاده کند.

وی در پایان گفت: هرچه بیش‌تر بازیکنان در لیگ جهانی بازی کنند آب دیده خواهند شد و به آنها کمک خواهد کرد و در نهایت این موضوع به حضور موفق در انتخابی المپیک کمک می‌کند. هرچه بیش‌تر از بازیکنان استفاده کنیم به سود ما خواهد بود.

کد N2179327

وبگردی