آفتاب

رباتی که «سلام» را به ۱۰ زبان می نویسد

رباتی که «سلام» را به ۱۰ زبان می نویسد

محققان رباتی ساختند که می تواند به طور خودکار نوشتن به زبان های مختلف از جمله ژاپنی، هندی و انگلیسی را کپی کند. این ربات «سلام» را به ۱۰ زبان مختلف نوشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، در آینده ای نه چندان دور ربات ها با نت برداری یا طراحی دیاگرام های مختلف به انسان ها در محیط های کاری کمک می کنند.

محققان دانشگاه بروان با همین هدف ربات جدیدی ابداع کرده اند که می تواند نوشتن به زبان های مختلف و رسم دیاگرام را خود به تنهایی بیاموزد. همچنین این ربات می تواند طراحی کند. در حقیقت طی آزمایش‌هایی ربات توانست «سلام» به ۱۰ زبان مختلف را بنویسد و طرحی از مونالیزا بکشد.

این ربات پس از آنکه به تنهایی آموخت به زبان ژاپنی بنویسد، در مرحله بعد فقط با مطالعه نمونه های مختلف به خود آموخت واژه ها به ۱۰ زبان مختلف از جمله هندی، یونانی و انگلیسی را کپی کند.

این ربات از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده می کند که به ربات امکان می دهد تصمیم بگیرد در کجا و چگونه قلم را حرکت دهد و هر حرف الفبا را به طور جداگانه بیاموزد و آنها را در کنار هم قرار دهد تا یک کلمه صحیح بسازد.

«آستونوبی کوتانی» محقق ارشد این پژوهش در این باره می‌گوید: ربات فقط با نگاه کردن به تصاویر حروف یا طراحی می تواند هر حرکت قلم را بیاموزد. به این ترتیب افراد به سختی متوجه می‌شوند یک متن به خصوص توسط ربات نوشته شده یا انسان.

برای این منظور دو الگوریتم در ربات تعریف شده و به آن قابلیت نوشتن می دهد. همچنین یک الگوریتم جهانی به ربات کمک می کند تا با نگاه کردن به تصاویر مشخص کند از کجا نوشتن را آغاز کند یا در چه مکانی حرف بعدی را بنویسد.

این ربات حتی می تواند کلماتی را بنویسد که تاکنون آنها را ندیده است. همچنین به گفته کارشناسان صحت عملکرد آن ۹۳ درصد است.

کد N2179256

وبگردی