آفتاب

رشد ۱۰۶ درصدی تولید انرژی در نیروگاه‌های برقابی

رشد ۱۰۶ درصدی تولید انرژی در نیروگاه‌های برقابی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی در تابستان امسال ۱۰۶ درصد رشد خواهد ...

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی در تابستان امسال ۱۰۶ درصد رشد خواهد داشت، گفت: شاید سال آینده بارش‌های امسال را نداشته باشیم، بنابراین مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده با یک تغییر اقلیم در کشور مواجه شده‌ایم و ممکن است با این تغییر اقلیم با ترسالی و خشکسالی مواجه شویم، گفت: شاید سال آینده بارش‌های امسال را نداشته باشیم، بنابراین مردم باید در رعایت مصرف آب دقت کافی را داشته باشند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه قبل از بارش‌های مناسب امسال پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده بودیم که امسال تولید برق توسط نیروگاه‌های برقابی ۵۳۰۰ مگاوات خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و سیلاب‌های اخیر حجم ذخایر آب در پشت سدها مناسب شده و تولید انرژی توسط نیروگاه‌های برقابی با ۱۰۶ درصد رشد به ۱۰ هزار مگاوات خواهد رسید. تقی‌زاده خامسی افزود: سال گذشته به دلیل وضعیت نامناسب بارش‌ها تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی ۴۸۰۰ مگاوات بود. وی اظهار کرد: به هر حال سیلاب‌های اخیر برکات خوبی برای کشور داشت، بنابراین باید از این آب که در پشت سدها ذخیره شده به خوبی و بهینه استفاده کنیم، چرا که مشخص نیست، سال آینده کشور با خشکسالی یا با ترسالی مواجه خواهد شد. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: به هر حال از مردم درخواست داریم که در مصرف آب شرب دقت کافی را داشته و آب را بهینه مصرف کنند.

کد N2178941

وبگردی